رئیس سازمان اورژانس کشور بابیان اینکه سه هزار دستگاه از آمبولانس‌های کشور فرسوده هستند گفت: هزار دستگاه آمبولانس اورژانس تا پایان سال جاری نوسازی می‌شود.

ناوگان اورژانس کشور نوسازی می‌شود/ خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعاد فر ظهر امروز  در نشست با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: باید در یک فرآیند سه الی چهارساله ۳ هزار دستگاه آمبولانس نو وارد ناوگان اورژانس کشور شود.

وی بابیان اینکه نخستین دغدغه مسئولان کشور در بخش اورژانس، خرید آمبولانس است گفت: رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر بهداشت بر نوسازی ناوگان اورژانس تأکید دارند.

میعاد فر افزود: چند سالی است از خرید آمبولانس محروم بودیم که با دستور رئیس‌جمهور برای خرید آمبولانس، امسال دست‌کم هزار دستگاه آمبولانس نو برای اورژانس کشور خریداری می‌شود و با نشست‌هایی که پس‌ازاین دستور با سازمان برنامه‌وبودجه داشتیم، تا پایان سال خبرهای خوبی در تأمین آمبولانس خواهیم داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره ایجاد ساختمان برای پایگاه‌های کانکسی استان بوشهر نیز گفت: بخشی از اعتبارات برای ساخت و تأمین پایگاه‌ها باید از طریق اعتبارات استانی و حوادث، بخشی از اعتبارات نیکوکاران و بخشی از آن نیز از شرکت‌های صنعتی فعال در استان است که باید حق آلایندگی خود را بپردازند تا در بخش سلامت مردم هزینه شود تأمین شود، البته بخشی از این اعتبارات نیز کشوری است که به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص داده می‌شود.

میعاد فر یکی از مسائل اورژانس استان بوشهر را نبود ساختمان مرکزی مناسب دانست و افزود: اورژانس استان باید دارای ساختمان مرکزی باشد که اکنون ساختمان مناسبی ندارد و این موضوع، طرح یکپارچه‌سازی را با تأخیر روبه‌رو کرده است.

وی بابیان اینکه باید در فرآیندی دو ساله ساخت ساختمان مرکزی اورژانس استان بوشهر انجام شود گفت: تعمیرات و بهسازی پایگاه‌های اورژانس بخشی از نیازها و درخواست‌های همکاران ما در استان بوشهر است که باید رسیدگی شود، اعتبارات این کار باید از سازمان اورژانس کشور و بودجه استانی تأمین شود تا بتوانیم فضای مناسبی برای خدمت‌رسانی بهتر و با سرعت‌بالا به آسیب‌دیدگان و بیماران داشته باشیم.

میعاد فر درباره تقویت اورژانس هوایی در استان بوشهر به‌ویژه در جزیره خارگ نیز گفت: برای تقویت اورژانس هوایی تفاهم‌هایی شده است و استان و هر مسئولی که می‌تواند باید برای این موضوع مهم کمک و هم‌افزایی کند.

وی ادامه داد: البته نیروهای نظامی به‌خوبی وارد موضوع اورژانس هوایی شده‌اند که با دستور رهبر انقلاب و رئیس ستادکل نیروهای مسلح بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: استان بوشهر استان ویژه‌ای است و باید خدمات اورژانس هوایی در آن وجود داشته باشد، در حوادث ترافیکی جاده‌ای نیز اورژانس هوایی بسیار یاری‌رسان است.

منبع: مهر

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.