شورای عالی قرآن از اعزام ۲۰ قاری، حافظ و یک گروه تواشیح در قالب کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال جاری خبر داد

کاروان قرآنی حج با ۲۰ قاری و حافظ به عربستان اعزام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پس از دوسال وقفه در اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع به علت شیوع ویروس کرونا و باتوجه به ازسرگیری این اعزام ها در سال جاری، اعزام کاروان قرآنی کشورمان به سرزمین وحی مطابق سال های گذشته انجام خواهد شد.

در روزهای اخیر، با تصمیم کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم و در هماهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، مقدمات اعزام کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ١۴٠١ موسوم به کاروان نور فراهم شده است.  

براساس این گزارش، امسال ٢٠ نفر شامل استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام می شوند و به اجرای برنامه های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشورها خواهند پرداخت.

در کاروان نور امسال، قاسم رضیعی از تهران به عنوان سرپرست کاروان نور، مسعود نوری، هادی موحد امین و مجتبی پرویزی از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی، رضا گلشاهی و حمید حق طلب از خراسان رضوی، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی کیا از لرستان، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طاهایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان،  قاسم مقدمی از خوزستان و گروه تواشیح مصباح الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان حضور دارند.

امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر از زائران کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند.  در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام به حج تمتع قرار دارند و سهمیه ایران برای اعزام زائر به دلیل ویروس کرونا که درحدود ۹۰ هزار نفر بود به ۳۹ هزار زائر تقلیل پیدا کرده است.  طی شش دوره گذشته کاروان نور متشکل از ۲۰ قاری و حافظ به عربستان اعزام شده و برنامه های قرآنی اجرا کرده اند.

منبع: ایرنا

انتها یخبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.