«رویای نیمه شب» روایتی عاشقانه و متفاوت از قصه دختری شیعه و پسری سنی مذهب است.

«رویای نیمه شب»؛ عاشقانه‌ای متفاوت با مضمون دینی

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «رویای نیمه شب» اثری داستانی به قلم مظفر سالاری است؛ این کتاب حکایت دلدادگی جوانی پاک سیرت از اهل سنت به دختری شیعه مذهب است که در راه وصال به معشوق با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه می‌شود.

این کتاب با طراحی جلد خسرو اشطری در ۲۸۰ صفحه از انتشارات کتابستان معرفت سال ۱۳۹۴ منتشر شده است. این رمان در گونه ادبیات دینی قرار می‌گیرد و قصه به این شکل بیان می‌شود که قرن سوم هجری است و در شهر حله کشمکش میان شیعه و سنی در جریان است؛ کشمکشی که حاکمان قدرت طلب به آن دامن می‌زنند. در این فضا هاشم که سنی است به ریحانه‌ شیعه مذهب دل می‌بازد؛ موانع در راه این عشق بسیار است و هاشم می‌کوشد بر این موانع پیروز شود.

عشق است که داستان را جلو می‌برد و در نهایت معجزه آن بر مشکلات ناشی از تفاوت مذاهب چیره می شود. نویسنده در تعلیق، فضاسازی و صحنه پردازی توانسته است موفق عمل کند. چاپ متعدد این اثر نشان از استقبال مخاطبان دارد و نویسنده تلاش می کند از این طریق پیوندی میان شیعه و سنی برقرار کند.

جذابیت قلم نویسنده باعث شده که قصه مخاطب را درگیر کرده و تا انتها با داستان همراه شود.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

«خلوت‌سرای حاکم، زیباترین جای دارالحکومه بود. حاکم روی تختی بزرگ به بالش‌های ابریشمی تکیه داده بود. از این که مجبور شده بود ما را به حضور بپذیرد، ناخشنود بود. کنار تخت، پرده‌ای آویزان بود و شبحی از همسر حاکم در پشت آن دیده می‌شد. نزدیک حوض زیبایی که از سنگ یشم ساخته شده بود، ایستادیم. زیر پایمان بزرگ‌ترین فرش ابریشمی بود که تا آن موقع دیده بودم. رنگ روشنی داشت و نخ‌های طلا و نقره در میان گل‌های ارغوانی‌اش می‌درخشید.

قنواء قویی را که در دست داشت، آرام در حوض رها کرد، قوی دیگر را از من گرفت و به طرف حاکم رفت. گوشۀ تخت نشست و گفت: نگاهش کنید پدر! هیچ پرنده‌ای این‌قدر ملوس و زیبا نیست.

چشم‌های حاکم از خوش‌حالی درخشید، اما بدون آن که خوش‌حالی‌اش را نشان دهد، گفت: این یکی را هم در حوض رها کن. بعداً به اندازۀ کافی فرصت خواهم داشت تماشایشان کنم.»

این کتاب به نوعی به بیان و تبیین کرامتی از امام زمان(عج) پرداخته و به عنایت حضور ایشان توجه شده است. نویسنده رمان رویای نیمه شب عناصر ادبیات داستانی را می‌شناسد و شناخت نسبت به مسائل دینی سبب شده تا اثر این نویسنده تبدیل داستان با مضمون دینی عامه پسند شود. گفتنی است در این کتاب خواننده درگیر مسائل اعتقادی نمی‌شود بلکه درگیر عشق و چگونگی حل مسئله عشقی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.