وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت وام ودیعه مسکن در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان است.

پیشنهاد پرداخت تسهیلات ۷۰۰ میلیونی خرید مسکن در تهران/ وام ودیعه‌ ۱۰۰ میلیونی در راه است‌

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری مشترک وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان امروز در تهران و در محل وزارت راه و شهرسازی  برگزار شد.

در حاشیه این نشست، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی برای حوزه مسکن اظهار داشت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت وام ودیعه مسکن در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن گفت: هنوز مبلغ سود این وام مشخص نشده است اما به زودی آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت تسهیلات ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن برای شهر تهران ارائه کرده است و این پیشنهاد در دولت در حال بررسی است.

قاسمی در تشریح برنامه‌های دولت برای بازار اجاره گفت: سقف قرارداد اجاره مسکن در تهران نباید از ۲۵ درصد بیشتر شود.

وی افزود: فردا در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور موضوع انتقال سامانه اتحادیه مشاوران املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی مطرح و تصویب می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بیان اینکه  می‌توانیم از رقم قرارداد اجاره سالانه هر واحد مطلع شویم گفت: بدین ترتیب می‌توانیم اجازه ندهیم موجری از سقف تعیین شده مبلغ اجاره را افزایش دهد.

وی در تشریح جزئیات نهضت ملی مسکن ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مذکور در این بخش ساخت ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده را به امضا رسانده و همچنین ساخت ۱۶۷ هزار واحد مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار مسکن روستایی آغاز شده است.

قاسمی با اشاره به تأمین زمین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری گفت: ساخت ۱.۳ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در دست اجرا است که از مراحل مختلف از خاکبرداری تا سفت کاری پیش می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر اینکه بین ۱.۵ تا دو سال ساخت مسکن در کشور به طول می‌انجامد، گفت: برنامه ما این است که شعار مسکنی رئیس‌جمهور مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد را در دو بخش ۲ میلیون واحدی اجرا کنیم تا قبل از شهریور امسال ساخت بخش نخست آن نهایی خواهد شد.

قاسمی درباره علت عدم پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته از سوی بانک‌ها برای ساخت مسکن، تاکید کرد: مشکل سال گذشته این بود که باید با شورای پول و اعتبار در خصوص سهمیه هر بانک و دیگر نکات فنی آن مکاتبه می‌کردیم که این اتفاق افتاده است و دیگر روند ما با کندی مواجه نخواهد شد.

وی افزود: ما در شش ماهه نخست دولت سیزدهم کارهایی مانند تهیه نقشه مجتمع‌های مسکونی و تأمین زیرساخت‌ها را به اتمام رسانده ایم.

قاسمی گفت: در بیان تعیین و تکلیف ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در شورای عالی مسکن گفت: دولت سیزدهم از مسکن مهر در نهضت ملی مسکن الگو برداری می‌کند و ایرادات آن را برطرف خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.