صدها کشاورز اندونزیایی امروز سه شنبه در «جاکارتا» پایتخت و دیگر شهرهای این کشور در اعتراض به ممنوعیت صادرات روغن پالم تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار تجدید نظر دولت در این زمینه شدند.

تجمع کشاورزان اندونزیایی در اعتراض به ممنوعیت صادرات روغن پالم

به گزارش قدس آنلاین، کشاورزان در اندونزی در اعتراض به تصمیم دولت درباره ممنوعیت صادرات روغن پالم در «جاکارتا» و سایر شهرهای این کشور پرجمعیت تجمع کردند و خواستار پایان ممنوعیت صادرات روغن پالم شدند که منجر به کاهش درآمدشان شده است. 

اندونزی بزرگترین صادر کننده روغن پالم در جهان، از ۲۸ آوریل صادرات روغن پالم خام و برخی محصولات مشتق از آن را برای کنترل افزایش قیمت روغن برای مصرف داخلی متوقف کرد. در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و جنگ در این کشور بسیاری از کشورهای جهان با بحران،کمبود و افزایش قیمت مواد غذایی مواجه شده اند. 

کشاورزان معترض در اندونزی در مقابل دفتر وزارت امور اقتصادی این کشور گردهم آمدند و به سمت کاخ ریاست جمهوری درحرکت هستند. همزمان در ۲۲ استان دیگر این کشور نیز اعتراضات مشابهی شکل گرفته است. این معترضان همچنین در پی رویکرد کاملا متفاوت مالزی به عنوان دومین کشور صادر کننده روغن پالم که همزمان سیاست صادرات آزاد را اتخاذ کرده تا بازارهای جهان را دراختیار گیرد گفتند "درحالی که کشاورزان مالزیایی لبخند بر لب دارند کشاورزان اندونزیایی باید در رنج باشند." 

«جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی ممنوعیت صادرات روغن پالم را درحالی اعمال کرده است که چندین سیاست اتخاذ شده دیگر در کنترل قیمت ها شکست خورد.

نظرسنجی های این هفته نشان می دهد محبوبیت جوکو ویدودو به دلیل افزایش قیمت ها به کمترین حد ممکن از دسامبر ۲۰۱۵ در این کشور رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.