۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 799220

خبرگزاری تاس از وقوع درگیری مسلحانه میان گروه های حامی «عبدالحمید الدببیه» دولت وحدت ملی و وفاداران به «فتحی باشاغا» دولت منصوب از سوی مجلس لیبی، در طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

وقوع درگیری مسلحانه در پایتخت لیبی

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری تاس از مبدا قاهره، گزارش داد: به‌دنبال ورود فتحی باشاغا که از سوی مجلس نمایندگان لیبی به‌عنوان نخست وزیر دولت موقت این کشور منصوب شده، درگیری مسلحانه صبح امروز در طرابلس پایتخت لیبی رخ داد.

وقوع درگیری مسلحانه در پایتخت لیبی
فتحی علی عبد السلام باشاغا
وقوع درگیری مسلحانه در پایتخت لیبی
عبدالحمید محمد الدبیبه

تاس افزود: درگیری های با انواع سلاح ها میان تشکیلات وفادار به بشاغا و گروه های حامی دولت وحدت ملی لیبی(عبدالحمید الدبیبه) در جریان است؛ بنابر تازه ترین اطلاعات، درگیری های شدید در حال حاضر به بخش مرکزی طرابلس کشیده شده و هنوز گزارشی از تلفات این درگیری ها در دست نیست.

تارنمای خبری تاس در ادامه نوشت: اوایل بامداد امروز وزیر کشور دولت بشاغا گفته بود که دولت تعیین‌شده لیبی با استقرار در  طرابلس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: وزارت کشور(دولت موقت بشاغا)، اعضای دولت الدبیبه را به دلیل انگیزه های سیاسی تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

بنا بر اعلام خبرگزار تاس، این درحالی است که در  ۲۱ آوریل گذشته(یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) سخنگوی دولت بشاغه اعلام کرده بود که دولت وی تعجیلی برای آمدن به پایتخت لیبی نداشته و مایل است تا به طور مسالمت آمیز انتقال قدرت صورت گیرد.

تاس نوشت: دولت وحدت ملی عبدالحمید الدبیبه، حاضر به کناره گیری از قدرت نبوده و تاکید دارد تا دولت را تنها به مقامات منتخب (مردم) تحویل دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.