وزارت امور خارجه کوبا از لغو برخی تحریم‌های آمریکا علیه این کشور از جمله کاهش محدودیت‌های صدور روادید خبر داد.

لغو برخی تحریم‌های آمریکا علیه کوبا پس از ۶۰ سال

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، روز گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم خود برای رفع محدودیت‌های حواله‌های خانوادگی و مجوز حواله‌های اهدایی برای حمایت از کارآفرینان مستقل کوبایی و همچنین گسترش کارکنان سفارت خود در هاوانا برای فعال‌سازی صدور روادید و افزایش تعداد پروازها را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه ای این تصمیم واشنگتن برای کاهش تعدادی از محدودیت های ویزا و مالی علیه شهروندان این جمهوری را گامی در جهت درست خواند.

بر اساس بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، آمریکا گزینه هایی را برای گسترش پشتیبانی از گزینه‌های پرداخت اضافی برای فعالیت های مبتنی بر اینترنت، پرداخت های الکترونیکی و تجارت با کارآفرینان مستقل کوبایی را بررسی خواهد کرد. با این وجود، واشنگتن قصد ندارد شرکت‌های کوبایی را از فهرست تحریم‌ها حذف کند.

از جمله این بازنگری‌ها می‌توان به کاهش برخی محدودیت‌های دوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در زمینه حواله‌های خانوادگی، سفر به کوبا و تسریع روند رسیدگی به درخواست کوبایی‌ها برای روادید اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است که سقف حواله‌های خانوادگی را که قبلاً به یک هزار دلار در هر سه ماه کاهش پیدا کرده بود، لغو کرده و به اعضای غیرخانواده اجازه ارسال کمک‌های مالی را خواهد داد.

دولت ترامپ روند صدور روادید برای کوبایی‌ها را کند، وجوه ارسالی را محدودو پروازها به کوبا را کاهش داده بود، البته آمریکا در ازای این اقدامات از دولت کوبا خواست تا فورا زندانیان سیاسی را آزاد کند، به آزادی‌های اساسی مردم کوبا احترام بگذارد و به مردم  اجازه دهد آینده خود را تعیین کنند.

تحریم‌های آمریکا علیه کوبا که در فوریه ۱۹۶۲ وضع شد و همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.