۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
کد خبر: 799277

قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست به بررسی آینده اقتصادی کشور هند پرداخته است. این نشریه می گوید با وجود اینکه هند در سه سال گذشته ضربات زیادی به خاطر کرونا، بزرگترین مهاجرت داخلی مردم این کشور از شهرها به روستاها در چند دهه گذشته و نزاع های مذهبی متحمل شده است، اما شرایط اقتصادی این کشور در آینده می تواند بسیار روشن باشد. این نشریه می گوید پیشرفت های هند در حوزه فناوری، پیشرفت ها در استفاده از انرژی های جایگزین و تغییرات ژئوپلیتیکی منطقه، فرصت بزرگی برای پیشرفت چشمگیر شرایط این کشور به وجود آورده است، اما با همه این ها توانمندی نخست وزیر هند یعنی نراندرا مودی در رهبری این کشور به سمت این موفقیت ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در بررسی احتمالات پیرامون تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین در آمریکا، به استفاده احتمالی برخی از ایالت ها از نیروی پلیس برای پیاده کردن برنامه های خود خبر می دهد. این نشریه می گوید به این دلیل که احتمالا تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین در ابتدا در چندین ایالت آمریکا اجرا خواهد شد، احتمالا بسیاری از زنانی که خواهان سقط جنین خود هستند، برای انجام این کار به ایالت ها یا حتی کشورهایی که در آن ها همچنان ممنوعیت برقرار نیست خواهند رفت. بر طبق این احتمالات برخی از ایالت ها قصد دارند علاوه بر تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین، محدودیت های شدیدی نیز برای چنین نمونه هایی برقرار کنند.

مادِر جونز

نشریه مادر جونز که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به انتقاد از سیستم اجتماعی اقتصادی و تفاوت طبقاتی حاکم بر ایالات متحده پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با تیتر «غارت شده» می گوید اقتصاد آمریکا به گونه ای شکل گرفته که افراد میلیاردر و بسیار ثروتمند در این کشور، با سوء استفاده از حقوق خصوصی حاکم بر آمریکا، در تمامی عرصه ها از آموزش و پرورش گرفته تا بهداشت و درمان و تمامی حوزه های دیگر اجتماعی، مشغول غارت ثروت این کشور و مردم دیگر ایالات متحده هستند.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود قصد دارد تا با  ارائه روش هایی، میزان بهره وری در بین شاغلین و دانشجویان این کشور را افزایش دهد. این مجله با انتخاب تیتر «وقتی همه چیز زیادی بزرگ می شود» می گوید وضعیت مطالبه گری شغلی و درسی در آلمان به گونه ای شده که بسیاری از شاغلین و دانشجویان تنها با کار کردن به مقداری که از پا بیفتند می توانند جوابگوی آن باشند؛ اما این نشریه معتقد است راه های دیگری هست که می توان با انجام آن به خیلی از مطالبات بدون کار کردن های مشقت بار دست یافت.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود به حواشی پیش آمده در بریتانیا پیرامون تخلف احتمالی رئیس حزب کارگر این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «آیا کایر می تواند بگریزد؟» تحقیقات پلیس پیرامون قانون شکنی کایر استارمر رئیس حزب کارگر بریتانیا که در زمان وضع پروتکل های بهداشتی و قرنطینه عمومی، این پروتکل ها را شکسته و مهمانی برگزار کرده بود را زیر ذره بین قرار داده و می خواهد به این سوال پاسخ دهد که بعد از برکناری احتمالی استارمر چه بر سر این حزب مهم در بریتانیا خواهد آمد؟

نیویورک

هفته نامه نیویورک در تازه ترین شماره خود، با توجه به داغ شدن مجدد بحث ممنوعیت سقط جنین در آمریکا، طرح جلدی که ۳۳ سال پیش به چاپ رسانده بود را با تیتر جدید منتشر کرده است. این طرح جلد که صورت یک زن را به شکل سیاه و سفید نشان می دهد برای اولین بار در ۱۹۸۹ زمانی که قانون منع سقط جنین در واشنگتن دی سی اجرا شد با تیتر «میدان نبرد بدن تو است» به چاپ رسید، اکنون بعد از لو رفتن سندی که نشان می دهد قضات دیوان عالی آمریکا می خواهند آزاد بودن سقط جنین را در سراسر آمریکا لغو کنند، مجله نیویورک با تیتر «چه کسی بعد از لغو این قانون در آمریکا قاتل نام خواهد گرفت؟» به انتقاد از تصویب احتمالی این قانون می پردازد.

تایم

ماهنامه تایم در تازه ترین شماره خود جدیدترین یافته ها از تاثیر منفی تغییرات آب و هوایی بر جهان را مورد واکاوی قرار می دهد. این نشریه با انتخاب تیتر «حقیقت سرد» جدیدترین یافته های دانشمندان از تاثیرات منفی آب شدن کوه های یخی در قطب شمال را منتشر کرده است. تایم همچنین در مقاله ای با عنوان «طلای سیاه: ماندگاری نفت» می خواهد این قضیه را روشن کند که چرا با وجود بسیاری از نظری های قبلی که از کنار رفتن نفت و آمدن انرژی های تجدیدپذیر می گفتند، نفت همچنان اصلی ترین تکیه گاه صنعتی جهان باقی مانده است. این مجله همچنین با بررسی چندین چهره آینده دار، رهبران آینده جهان را نیز معرفی کرده است.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیتسمن چاپ انگلیس در تازه ترین شماره خود به بررسی آخرین شرایط رهبر حزب کارگر بریتانیا و مشکلات قانونی که برای او به خاطر شکستن پروتکل های کرونایی به وجود آمده است می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «استارمرِ درمانده» معتقد است استارمر با بی دقتی خود موجب قرار گرفتن در چنین شرایط خطرناکی شده که حتی می تواند باعث به پایان رسیدن عمر سیاسی او شود. این نشریه همچنین تاکید می کند دیگر احزاب بریتانیا نیز از این فرصت استفاده کرده و برای زدن ضربات بیشتر به حزب کارگر مشغول نقشه کشیدن هستند. نیو استیتسمن مصاحبه ای اختصاصی نیز با نخست وزیر استونی به چاپ رسانده است.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود شرایط اقتصادی فرانسه را خوب ارزیابی نکرده و به تبع آن در خصوص ناهنجاری های اجتماعی احتمالی در این کشور اخطار می دهد. این نشریه با طراحی جلدی که یک سبد خرید را به شکلی عصبانی نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «شرایط اضطراری اجتماعی» می گوید وضعیت کاهش قدرت خرید مردم فرانسه به حد بحرانی برای اجتماع رسیده، اما امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دومین دور ریاست خود باید از این اندیشه که به هر قیمتی این قدرت را افزایش دهد و بودجه کشور را بر طبق آن دستخوش تغییرات اشتباه کند و مشکلات بزرگتری در آینده به وجود بیاورد بپرهیزد.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در پرونده ای با عنوان «دردسر عمیق» به تغییرات آب و هوایی شدید و تاثیری که بر شهرهای ساحلی خواهد گذاشت می پردازد. این مجله با طرح جلدی که مجسمه آزادی نیویورک را زیر آب نشان می دهد، معتقد است جهان در آینده ای نزدیک باید منتظر موج جدید طوفان های مهیب باشد که تهدیدی بزرگ برای شهرهای ساحلی مانند نیویورک است، و تاکید می کند که جهان برای چنین طوفان ها و تغییراتی آماده نیست. نیوزویک همچنین فراهم آمدن شرایطی برای خرید بیتکوین توسط شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی برای بازنشستگان که می خواهند پول های بازنشستگی خود را سرمایه گذاری کنند را نیز مورد بررسی قرار داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.