در اختتامیه یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری، یک جوان دانشجوی مشهدی از شمال شرق کشور برگزیده شد.

اعطای نشان ملی فداکاری به جوان مشهدی

به گزارش خبرنگار ما اختتامیه یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران ۲۵اردیبهشت در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد که «رضا آذر» متولد ۱۳۷۸ ازمشهد، دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق در مقطع کارشناسی از دانشگاه حکیم سبزواری به دلیل فعالیت‌های خیرخواهانه در دوران دانشجویی، تندیس ملی فداکاری را دریافت کرد.
اودر گفت و گو با قدس گفت: حدود هفت سالی است که افتخار کمک به مردم را در زمینه‌های مختلف از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تحصیلی، بهداشتی، اعطای جهیزیه و برگزاری همایش‌های آگاه‌سازی و فرهنگی 
و... دارم.
وی درباره نیاز به فعالیت‌های آگاه‌سازی مردم درکنار کمک‌های همدلانه بیان کرد : به اعتقاد من علاوه بر کمک‌های همدلانه نیاز به فعالیت‌های آگاه‌سازی نیز یک ضرورت است. از این رو از جمله فعالیت‌های دوران دانشجویی می توان به اولین همایش‌های آگاه سازی بیماری MS که در غرب خراسان و همایش‌های آگاه‌سازی کودک همسری و کودک آزاری که در کل کشور برگزار شد اشاره کنم. همچنین سومین همایش دانشجویان و افراد دارای معلولیت در غرب خراسان برگزار شد . 
این دانشجوی برتر حوزه فداکاری با اشاره به برگزاری مراسم افطار در مؤسسات نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست سبزوار تصریح کرد: علاوه بر این همدلی‌ها کار را فراتر دیدم . از این رو از ظرفیت فضای مجازی بهره بردم و شهریور سال گذشته هشتگ «بلوچ هم هموطن من است» را راه‌اندازی کردم که مبلغ ۷۵ میلیون کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و این مبلغ صرف خرید مخزن آب، بسته‌های بهداشتی، تحصیلی و لوازم ورزشی برای مردم هشت روستای مرزنشین در شهرستان سراوان،منطقه بم پشت شد. 
رضا آذر خاطرنشان ساخت: همچنین در یلدای ۱۴۰۰ هشتگ یلدای خیابانی را زدم و با کمک‌های مردمی ۸۰۰ بسته به نیت امام هشتم(ع) شامل میوه ،آجیل، شیرینی ، تنقلات و شام برای افراد کارتن خواب تهیه و توزیع شد .
وی اظهار کرد: به‌طور قطع خانواده‌ام دریادگیری من و گام نهادن دراین راه اولین معلمان من بوده‌اند. دریافت تندیس فداکاری برای من یک شروع دوباره است که بخواهم‌ با دغدغه و انگیزه بیشتر و با نگاه عمیق‌تری در سطح کشور، خدمت رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتری را برای خانواده‌ها داشته باشم.  این دانشجو در اختتامیه یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری در سخنرانی کوتاهی خطاب به مسئولان یادآور شد: به دانشجویان اعتماد کنید. جمعی که امروز در این مراسم هستند،حاصل اعتماد اندکی از مدیران است. اگر مسئولان در حد کلان به ما اطمینان کنند ما شاهد ایرانی بهتر خواهیم بود.
لازم به ذکر است در این مراسم از دانشجویان فداکار قدردانی شد که این دانشجویان از جمعیت هلال‌احمر، پزشکان، روحانیون، بهزیستی و دانشگاه‌های مختلف کشور بودند .
همچنین با معرفی و اهدای تندیس نمادین فداکاری به ۵۲ فرد و گروه برگزیده از خانواده یک دانشجوی شهید مدافع حرم و یک دانشجوی جهادگر و جانبازان مدافع حرم  به عنوان افراد فداکار غیر دانشجو نیز با اهدای تندیس قدردانی شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.