نخستین اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها در گرگان آغاز به‌کار کرد.

اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور در گرگان آغاز بکار کرد

به گزارش قدس آنلاین، در این اجلاسیه ۲ روزه، روسای شوراهای اسلامی ۳۱ استان به همراه اعضای هیات رییسه شورای عالی استان‌ها و مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور حضور دارند.

رییس شورای اسلامی گلستان در مراسم آغاز به‌کار این اجلاسیه در سالن شهید رجایی استانداری گلستان گفت: هدف از برگزاری این اجلاسیه، تبادل تجربه بین اعضای شوراهای اسلامی است.

علی‌اکبر بصیرنیا اظهارداشت: اعضای شورای اسلامی استان، مشکلات و راهکار مسائل شهری را در قالب طرح به شورای استان ارسال می‌کنند و سپس شورای استان طرح‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: انتخاب اعضای شوراها به صورت تخصصی نبوده و همین امر موجب شده تا اعضا، شناخت کافی به قوانین و تصمیمات شوراها نداشته باشند، از این روی باید آموزش سرلوحه کار شوراها قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی گلستان گفت: گره زدن درآمد شهرداری‌ها با درآمدهای پروانه‌ای و جوازها باعث کاهش ساخت و ساز و کاهش درآمد شهرداری‌ها شده است.

وی همچنین بر اصلاح قانون مدیریت شهری و درآمدهای پایدار از سوی نمایندگان مجلس و دولت تاکید کرد.

بعد از پایان افتتاحیه جلسات تخصصی روسای شوراهای اسلامی کشور در قالب کارگروه‌های مختلف برگزار خواهند شد.

همچنین شرکت‌کنندگان از بافت قدیم و تاریخی گرگان و چندین پروژه شهری دیدن خواهند داشت.

پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها شب گذشته با ائمه جمعه اهل سنت آق‌قلا (آخوند رهبر و آخوند میرزاعلی) و خانواده شهیدان حبیب‌لی در این شهرستان دیدار کرد.

سروری ضمن شرکت در این اجلاسیه با استاندار گلستان و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدارهای جداگانه‌ای خواهد داشت.

عصر امروز هم‌اندیشی شوراهای هفت شهرستان شرق گلستان با حضور سروری در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

بازدید از سدکبودوال، بازدید از یک واحد صنعتی و تولیدی محصولات لبنی در شرق گلستان نیز از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر سروری به گلستان است.

وی روز پنجشنبه نیز در هم‌اندیشی شوراهای هفت شهرستان مرکزی و غربی گلستان در گرگان شرکت خواهد کرد و عصر پنجشنبه نیز در اختتامیه اجلاسیه حضور خواهد داشت.

گلستان هزار و ۴۰۳ عضو شورا دارد که سه هزار و ۲۸۸ نفر عضو شورای روستا و بقیه عضو شورای شهر هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.