معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: موضوع حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در کلانشهر مشهد به دلیل وجود اتباع خارجی و مشکلات اقتصادی به جا مانده از گذشته، دارای اولویت بیشتری است.

معاون وزیر کشور: توجه به حاشیه‌نشینی در مشهد اولویت دولت است

به گزارش قدس آنلاین، محمد عباسی  در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد افزود: در برخی نقاط کشور مانند مشهد موضوع حاشیه‌نشینی از مسائل مهم در حوزه آسیبهای اجتماعی است.
وی گفت: در سالهای اخیر به دلایلی که ریشه در گذشته دارد،  برخی آسیبهای اجتماعی در حوزه‌هایی نظیر طلاق، اعتیاد و کودکان کار به ابعاد دیگر حاشیه‌نشینی شهرها اضافه شده که پرداختن به این مسایل از جمله دغدغه‌های دولت سیزدهم است.
رییس سازمان امور اجتماعی وزیر کشور بیان کرد: اکنون آسیبهای اجتماعی در مدلهای متفاوتی شکل گرفته است و پرداختن به این آسیبها از برنامه‌های مهم دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.
عباسی افزود: توجه به اقشار آسیب‌پذیر که در سالهای اخیر با مشکلاتی روبرو شده‌اند به ویژه اقشاری که به لحاظ روانی، جسمی و اجتماعی آسیب‌پذیر هستند از اولویتهای دولت آیت‌الله رییسی است.
معاون وزیر کشور گفت: سازمان امور اجتماعی کشور مبادرت به رصد همه ابعاد موثر بر ایجاد این آسیبها در مناطق خاص کشور نموده است و به دنبال این است که راهکارهای خاص برای رفع این آسیبهای منطقه‌ای را فراهم کند.
عباسی به تجارب موفق در بررسی و کاهش آسیب‌های منطقه‌ای در مشهد اشاره کرد و گفت: فعالیت موسسه شوق زندگی در کاهش آسیبهای اجتماعی به عنوان یک تجربه موفق که حاصل فعالیت و مشارکت قوه قضاییه، شهرداری مشهد و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی است، می‌تواند در سراسر کشور قابل تعمیم و به‌ کارگیری باشد.

محمد عباسی، معاون اجتماعی وزیر کشور روز چهارشنبه از مجتمع شناسایی و کاهش آسیبهای اجتماعی شوق زندگی، مرکز ساماندهی معتادان متجاهر خلق ‌باد و مرکز تسهیل‌گری محله توس در حاشیه کلانشهر مشهد بازدید کرد.

 رییس سازمان امور اجتماعی کشور در بازدید از مرکز  َشوق زندگی در جریان فعالیت بخشهای مختلف این مجتمع، شامل دادسرا، دادیاری ها و مدکاری ها قرار گرفت و در گفتگو با مسوولان مجتمع از مسایل و مشکلات بودجه‌ای و قانونی و کمبودهای مجتمع آگاه شد.

مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ به همت شهرداری مشهد و دادگستری خراسان رضوی راه‌اندازی شد. هدف این مجتمع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد است. در این مجتمع نمایندگان تمام دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه مسائل اجتماعی از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، اداره کار، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آسیب های اجتماعی حضور دارند و پروژه‌های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری بین‌بخشی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها اجرا می‌شود.

معاون وزیر کشور در ادامه از دفتر تسهیل‌گری محله توس و مرکز نگهداری معتادان متجاهر خلق‌آباد بازدید کرد.

جمع آوری ۵۵۰۰ معتاد متجاهر در خراسان رضوی

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در حاشیه بازدید معاون وزیر کشور از کمپ نگهداری معتادان متجاهر خلق‌آباد گفت: مرکز نگهداری معتادان متجاهر خلق‌آباد واقع در حاشیه جاده مشهد به کلات، فروردین ماه امسال به بهره‌برداری رسید و اکنون حدود ۳۲۰ معتاد متجاهر در آن نگهداری می‌شوند.
محمد حسین صالحی افزود: آنچه در ادامه روند جمع آوری و نگهداری معتادان با اهمیت است، توانمندسازی همه جانبه و پای کار آمدن خیرین و تشکل‌های مردم نهاد برای ایجاد اشتغال و حمایت از معتادان درمان شده برای بازگشت به چرخه طبیعی زندگی است و در این راستا لازم است رسانه‌ها برای آگاه‌سازی جامعه و کارآفرینان اقدام کنند.
وی گفت: تاکنون در مراکز مختلف بازپروری معتادان در سطح استان پنج هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده‌اند.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، پارسال از مجموع  ۹ هزار معتاد متجاهر در کل استان بیش‌ از ۵۰ درصد جمع‌آوری شده اند که حدود چهار هزار نفر از این معتادان متجاهر مربوط به مشهد بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.