رئیس ستاد اربعین با پیش‌بینی عزیمت بیش از ۵ میلیون زائر اربعین از مرز مهران، گفت: عقب‌ماندگی ۲ سال گذشته در حوزه زیرساخت‌های عمرانی مربوط، با اقدام جهادی جبران شود.

 عقب‌ماندگی‌های زیرساختی ۲ سال گذشته برای اعزام زائران اربعین جبران شود

به گزارش قدس انلاین، سید مجید میراحمدی در بازدید از زیرساخت های پایانه مرزی مهران افزود: تحول جدی در زیرساخت های مهران برای پذیرش این تعداد زائر باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته تمامی اقدامات عمرانی متوقف شده بود که با اقدامات جهادی استاندار در تلاش هستیم عقب ماندگی را جبران کنیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: تلاش داریم تا قبل از اربعین، امکانات و خدمات لازم را برای زائران فراهم سازیم تا دچار گرمازدگی نشوند.

میراحمدی تاکید کرد: برای توسعه زیرساخت ها و تسهیل رفت و آمد زائران در مهران برای دومین بار است که به این استان سفر می کنیم تا مشکلات را بررسی و احصا و برای آنها چاره اندیشی کنیم.

استاندار ایلام نیز در این بازدید در جمع خبرنگاران با قدردانی از ستاد اربعین کشور افزود: امروز ستاد اربعین کشور در مهران حضور پیدا کردند که تاکنون معاون امنیتی انتظامی دو بار برای بررسی وضعیت زیرساخت‌های اعزام زایراناربعین به ایلام سفر کردند که این سفرها نشانگر اهمیت موضوع اربعین است.

حسن بهرام نیا گفت: تاکنون برای ۳۰۰ هزار نفر آب تامین شده  که در این راستا ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و مشکل آب و فاضلاب نیز حل شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۰ هزار مگاوات برق تولید شد که برای آن ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 بازدید از زیرساخت های اربعین در مسیر ایلام به مهران، بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست ستاد اربعین استان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه معاونان وزیر کشور به استان ایلام بوده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.