آیین هشتمین سالگرد شهادت نخستین رزمنده مشهدی مدافع حرم اهل بیت، شهید "حسن قاسمی دانا" عصر جمعه در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد.

یادواره نخستین شهید مشهدی مدافع حرم برگزار شد

به گزارش قدس انلاین، یک سخنران مذهبی در این آیین اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت انقلاب با همه هجمه‌ها، جنگ‌ها و توطئه دشمنان، یک وجب از خاک میهن را از دست نداده‌ایم.

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی افزود: امروز نیز به تاسی از نهضت عاشورا، استقلال کشور را در بیرون از مرزها با شهدای مدافع حرم حفظ کرده ایم.

وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی لحظه ای امنیت ندارد، مدافعان حرم موازنه جهانی را به هم ریخته اند و نظام سلطه تک قطبی را به عجز آورده اند، امروز در مسیر فتح خیبر قرار داریم، سربازان تربیت شده مکتب "حاج قاسم" مستحکم در مقابل اراده نظام سلطه ایستاده اند.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی افزود: شهدای مدافع حرم در دهه ۹۰ از دنیا دل کندند و به جنگ دشمن رفتند، در این دهه دنیا جلوه‌گری زیادی داشت اما از آن گذشتند و در زمانه دریافت حقوق های نجومی، آنان از زندگی دل کندند. 

وی گفت: با رشادت شهدای مدافع حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، ریشه داعش کنده شد و این مسیر تاریک تکفیری از کره زمین حذف شد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم از نان گذشتند و جان دادند، امروز نیز دولتی که جان مردم را در کرونا صیانت کرد، برای نان مردم طرح و برنامه دارد، باید به دولت اعتماد کرد تا این مسیر را نیز با سعادت پشت سر بگذاریم.

در این آیین از کتاب "فراری‌ها"، که روایتی از جوانان ایرانی است که برای اعزام به جنگ در سوریه خود را افغانی جا زده و یا شناسنامه خود را دستکاری کردند، رونمایی شد. 

همچنین سرود "سلام فرمانده" نیز در این مراسم با حضور حاضران همخوانی شد.

شهید مدافع حرم، حسن قاسمی دانا متولد سال ۱۳۶۳ در مشهد، ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ در عملیات امام رضا (ع) در سوریه بر اثر اصابت چند گلوله به شهادت رسید که پیکر پاکش همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) در مشهد تشییع و در خواجه ربیع به خاک سپرده شد. وی اولین شهید مدافع حرم از مشهد مقدس است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.