رسانه آمریکایی خبر داد، احتمال باقی ماندن صد هزار نظامی این کشور برای «آینده قابل پیش‌‍بینی» در اروپا به منظور مقابله با تهدید روسیه» وجود دارد.

صد هزار نظامی آمریکا به بهانه «تهدید روسیه» در اروپا می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین، منابع مطلع آمریکایی به یک شبکه نزدیک به دموکرات‌های این کشور خبر دادند که واشنگتن به منظور مقابله با «تهدید روسیه» احتمالا هزاران نظامیان خود را برای بلندمدت در این قاره نگه می‌دارد.

در حالی که تنش‌های غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین همچنان ادامه دارد، شبکه «سی ان ان» به نقل از منابع مطلع آمریکایی درباره حضور بلندمدت نظامیان این کشور در اروپا گمانه‌زنی کرد.

این رسانه وابسته به دموکرات‌ها در آمریکا گزارش داد: «به گفته چندین مقام آمریکایی، انتظار می‌رود که ایالات متحده صد هزار نظامی خود را برای آینده قابل پیش‌بینی در اروپا مستقر کند، چراکه(ممکن است) روسیه تنش را تشدید و سوئد و فنلاند یا اعضای ناتو را تهدید کند».

مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشده، همچنین گفتند: «اگر ناتو مانورهای نظامی بیشتری در منطقه انجام دهد، ممکن است به طور موقت افزایش یابد و در صورت تغییر محیط امنیتی، ایالات متحده می‌تواند پایگاه‌های بیشتری را در اروپا اضافه کند».

آنها همچنین گفتند که این طرح‌ها پس از نشست روز پنجشنبه سران نظامی ناتو در بروکسل در حال بررسی است. فرماندهان ارتش کشورهای عضو ناتو در حال ارائه توصیه‌هایی به نشست ماه ژوئن وزرای دفاع این ائتلاف نظامی غربی هستند و سران ناتو از جمله جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در پایان ماه جاری در مادرید دیدار خواهند کرد.

طبق گزارش «سی‌ان‌ان»، قبل از حمله روسیه به اوکراین ۶۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در مجموع در اروپا حضور داشتند و در حال حاضر تعداد نظامیان آمریکایی به حدود ۱۰۰ هزار افزایش یافته است.

پیش از این مقام‌های ارشد نظامی آمریکا در جلسات کنگره آمریکا هم اظهاراتی در این باره مطرح کرده بودند. «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در ماه آوریل به قانونگذاران کنگره از ایجاد پایگاه‌های دائمی ایالات متحده در شرق اروپا به عنوان پاسخی به حمله روسیه به اوکراین حمایت کردند.

ژنرال میلی البته به اعضای کنگره آمریکا گفت که معتقد است نیروهای آمریکایی در آن پایگاه ها می‌توانند چرخشی باشند.

وی افزود: فکر نمی‌کند نیازی به استقرار دائمی نیروهای آمریکایی برای ایجاد یک «بازدارندگی موثر» نیاز باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.