۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 799746

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد:امروز در نیمه شمالی استان و از فردا و در آغاز ماه خرداد در تمام نقاط استان شاهد روند کاهشی دما خواهیم بود.

دمای هوای خراسان رضوی کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا عنایتی  افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، انتظار می‌رود با ورود سامانه ناپایدار جوی از سمت شمال غرب امروز همراه با افزایش ابرناکی شاهد بارش رگباری همراه با رعد و برق باشیم که در نواحی مستعد، بارش‌ها به صورت تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه نواحی شمالی و مرکزی استان را درگیر خود می‌کند و با توجه به حجم بارش‌ها انتظار ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیرها نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز و فردا وزش باد شدید، همراه با کاهش کیفیت هوا هم در خراسان رضوی رخ می‌دهد و انتظار بروز خسارت نیز وجود دارد و در نواحی بادخیز استان نیز انتظار وقوع توفان و گرد و خاک قابل انتظار است.

عنایتی افزود: طی شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۷ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش بینی می شود امروز در سردترین ساعات به ۱۲ و در گرمترین ساعت به ۲۸ درجه بالای صفر برسد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوای هشت درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و ساکنان سبزوار نیز شاهد وزش باد با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت بوده اند.

همچنین اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به وقوع باران و افزایش سرعت وزش باد هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز شنبه تا پایان روز یکشنبه ضمن افزایش فشار هوا در سطح استان خراسان رضوی شاهد نفوذ جریانات شمالی خواهیم بود که علاوه بر افزایش شدت وزش باد، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود لذا سیلاب و آبگرفتگی در نواحی مستعد استان رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه پیامد عملکرد این سامانه جوی، وقوع بارش‌های رگباری در نواحی شمال، شمال غرب و برخی از نواحی مرکزی استان همراه با رعدوبرق در برخی نقاط بارش تگرگ و آبگرفتگی و سیلاب در روز شنبه ذکر شده است.

پیش‌بینی شده است، بیشترین حجم بارش در شهرستانها و توابع قوچان، درگز، کلات نادری، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود، نیشابور، فیروزه، شرق سبزوار، فریمان، چناران، شمال غرب تربت جام و شهرستان مشهد رخ دهد.

"وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت نیز قابل پیش بینی است."

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.