پس از افزایش جنایت در شهر نیویورک شهردار جدید نیویورک امنیت عمومی را اولویت اصلی خود اعلام کرده است.

افزایش جنایت در نیویورک، «امنیت» را اولویت یک شهردار جدید این شهر کرد

به گزارش قدس آنلاین، بعد از یک دوره کاهش تاریخی جرائم و خشونت‌ها در آمریکا در دوران پیش از کرونا، این کشور بار دیگر شاهد افزایش جرائم خشن است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پی بی اس نیوز از جمله مناطقی که جرائم خشن در آن بار دیگر روندی صعودی را در پیش گرفته است، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور یعنی نیویورک است که موارد تیراندازی در این شهر در سال جاری در مقایسه با دوره مشابه در دو هزار و ۱۹ بیش از دو برابر شده است.

این در حالی است که شهردار جدید نیویورک امنیت عمومی را اولویت اصلی خود اعلام کرده است؛ ساکنان نیویورک هم با این مساله موافقند و بیش از نیمی از نیویورکی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گفته اند جرائم، مساله شماره یک آن‌ها در این شهر به شمار می‌آید.

هر چند که در بعضی روزها، نیویورک در ظاهر شهری بسیار زیبا و دیدنی و محلی بسیار خوب برای زندگی باشد، ولی گاه نیز پیش می‌آید که چهره‌ای کاملا متفاوت از این شهر به نمایش گذاشته می‌شود، از جمله زمانی که فردی مسلح در متروی این شهر شروع به تیراندزی و ده نفر را کشته یا مجروح کرد.

برخی مسئولان شهری مانند جومانی ویلیامز، وکیل عمومی در نیویورک می‌گویند با تلاش‌هایی که در طول دو دهه انجام داده بودند، شاهد پیشرفت‌هایی در این شهر بودند و چهره‌ای که می‌شد از آن نمایش داد متفاوت بود، مردم احساس امنیت و آرامش می‌کردند به شکلی که حتی در روزهای اخیر، میزان جرائم خشونت بار و مسلحانه‌ای که در نیویورک روی می‌دهد در مقایسه با آنچه که در اوایل دهه نود میلادی وجود داشت به مراتب کمتر است‎، زمانی که در این شهر بیش از دو هزار قتل در سال اتفاق می‌افتاد. در حالی که این میزان در دو هزار و بیست و یک به چهارصد و هشتاد و هشت نفر رسیده بود.

از سوی دیگر برخی جامعه شناسان می‌گویند بیمی که جامعه از جرائم و خشونت‌ها دارد واقعی است و باید به آن رسیدگی کرد. اریک آدام، شهردار این شهر گفته است اولویت وی جمع آوری سلاح‌های غیر قانونی از دست افراد در خیابان هاست. برخی سیاست‌هایی که وی به اجرا گذاشته است، بحث انگیز شده اند، که از جمله اقدامات نیروهای ویژه پلیس برای بازرسی بدنی افراد در گوشه و کنار شهر است.

از سوی دیگر، همه گیری کرونا باعث شد مشکلاتی از نیویورک به سطح بیایند که پیشتر کسی به آن‌ها توجه نداشت که از جمله آن‌ها مسائل نژادی و چالش‌های اقتصادی مرتبط با نژاد است که پیشتر کسی به این چالش‌های ساختاری توجهی نکرده بود. در همین حال برخی از خشونت‌ها در نیویورک جهت دار نیز شده اند و برای مثال، آمریکایی‌های آسیایی تبار را نشانه رفته است همین مساله آسیب پذیری آن‌ها را در این شهر بیشتر کرده است.

با وجود اقدامات انجام شده، همچنان شصت درصد از نیویورکی‌ها می‌گویند در سوار شدن به مترو در ساعات پایانی روز احساس امنیت ندارند و چهل و سه درصد گفته اند در هیچ ساعتی از شبانه روز احساس امنیت نمی‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.