قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه بیست و یکم می ۲۰۲۲ (سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست گزارش و عکس اصلی صفحه نخست خود را به وضعیت بغرنج روحی سیاهپوستان در شهر بافالوی آمریکا بعد از حادثه تروریستی اخیر در این شهر اختصاص داده است. بعد از اینکه جوانی ۱۸ ساله و نژادپرست هفته گذشته با حمله به منطقه ای سیاهپوست نشین در شهر بافالو ۱۰ نفر را به قتل رساند، خبرنگار واشنگتن پست می گوید وضعیت روحی سیاهپوستان این شهر ترکیبی از ترس و اندوه هست و آن ها حتی از اینکه برای خرید به فروشگاه بروند نیز می ترسند. این روزنامه همچنین به انتقاد از برنامه های امنیت اجتماعی آمریکا پرداخته و تاکید می کند این برنامه ها باعث تحمیل هزینه های بیشتر بر فقیران و معلولان این کشور شده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به افزایش قیمت خریدهای روزانه مردم این کشور می پردازد. این روزنامه در همین رابطه می گوید بانک مرکزی ژاپن با وجود دستیابی به هدف رشد اقتصادی خود، به دلیل بالا رفتن نرخ تورم تحت فشار قرار گرفته است. جپن تایمز همچنین از برنامه های ژاپن برای وارد کردن گاز و دیگر حامل های انرژی از آمریکا به جای روسیه می گوید. این روزنامه همچنین برداشته شدن محدودیت اجباری زدن ماسک در فضای باز در ژاپن توسط مقامات بهداشتی این کشور را نیز بازتاب داده است.

آی

روزنامه آی به گسترش مجدد انتقادات از بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و و ریشی سوناک وزیر خزانه داری این کشور به خاطر ضعف در مدیریت شرایط نابسامان بالا رفتن هزینه های زندگی مردم بریتانیا می پردازد. این روزنامه همچنین به انتقاد از سیاست های دولت بریتانیا در ادامه وارد کردن سوخت گازوئیل از روسیه اشاره کرده و تاکید می کند فقط از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند گازوئیل از روسیه وارد کرده است. روزنامه آی همچنین خبر می دهد که از سال آینده سیب زمینی و قارچ های تغییر ژنتیک داده شده وارد سوپرمارکت های بریتانیا خواهد شد.


 

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی به ادامه مجادله مسلمانان و هندوهای شهر بنارس در این کشور بر سر یک مکان مذهبی می پردازد. در حالی که هندوها در تلاش برای دستیابی مجدد به مجموعه مسجد جیانواپی برای استفاده از بناهای باقی مانده از مرکز پرستش قدیمی خود هستند و شکایت خود را به دیوان عالی قضایی هند نیز بردند، اما این دیوان اعلام کرده که به دلیل پیچیدگی های خاص، تصمیم گیری را به دادگاه این منطقه واگذار می کند. این روزنامه همچنین سخنرانی نراندرا مودی در میان اعضای حزب بهاراتیا جاناتا که حزب حاکم هند می باشند را بازتاب داده، جایی که مودی اعلام کرده به هیچ عنوان نمی توان استراحت کرد و باید برای ۲۵ سال آینده نقشه داشت.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال با اختصاص عکس اصلی صفحه نخست خود به تانکی اوکراینی که در منطقه لوهانسک مشغول دیده بانی است، از قول مقامات نظامی این کشور می گوید که بر خلاف ادعای روس ها در خصوص پیروزی کامل در این منطقه، پیش بینی می شود که نیروهای روس از لوهانسک عقب رانده شوند. این روزنامه همچنین دلایل کمبود شیرخشک در آمریکا را مورد بررسی قرار داده و معتقد است سیستم مریض در صنعت ۴ میلیارد دلاری شیرخشک در ایالات متحده دلیل اصلی این کمبود در بازار بوده است.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی به مذاکرات تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، با رئیس جمهور فنلاند، نخست وزیر سوئد و دبیر کل ناتو پرداخته است. بعد از مخالفت اولیه ترکیه با عضویت دو کشور سوئد و فنلاند به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خاطر آنچه حمایت این دو کشور از گروه های مخالف ترکیه اعلام شده بود، اردوغان در تماس های تلفنی با سران سوئد و فنلاند تاکید کرد که او مخالف قوی تر کردن ناتو با حضور کشورهای جدید نیست فقط باید این دو کشور نگرانی های هم پیمان خود در ناتو به خاطر حضور گروه های تروریستی در این کشورها را رفع کند.

تایمز

روزنام تایمز در گزارشی از احتمال برگزاری بزرگترین اعتصاب اتحادیه کارگری تاریخ بریتانیا خبر می دهد. اتحادیه های کارگری مختلف بریتانیا اعلام کرده اند اعتصاب کارگران که در شکل اصلی آن راه آهن بریتانیا برای جابجایی کارگران را هدف قرار خواهد داد ضربه سختی به وضعیت موجود کشور زده و باعث خالی شدن قفسه فروشگاه ها از مواد غذایی می شود. این روزنامه همچنین گسترش انتقادات از دولت بریتانیا به خاطر صرف نظر کردن از سیاست های مقابله با چاقی کودکان و مصرف تنقلات مضر را بازتاب داده که نمونه آن حضور جیمی اولیور آشپز و چهره تلویزیونی مشهور انگلیسی در جمع افرادی بودند که بر علیه لغو این سیاست تجمع کردند.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه همزمان با برگزاری جشنواره کن در این کشور، در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ ستاره این روزهای سینمای فرانسه یعنی عمر سی رفته است، کسی که با بازی زیبای خود در فیلم «پدر و سرباز» تحسین منتقدان را برانگیخته است. این روزنامه همچنین کابینه جدید دولت فرانسه با حضور الیزابت بورن نخست وزیر جدید این کشور را واکاوی کرده و می گوید تلاش شده در این کابینه تغییر و تحول چشمگیر باشد بدون اینکه خطرپذیری زیادی انجام شود؛ البته این روزنامه انتخاب وزیر آموزش فرانسه را شوکه آور لقب می دهد.

شیکاگو تریبیون

روزنامه شیکاگو تریبیون به بالا گرفتن موج مجدد خشونت و تیراندازی در شهر شیکاگو می پردازد. در حالی که این شهر در چند سال گذشته همیشه بالاترین نرخ تیراندازی و قتل بر اثر آن را ثبت کرده، با نزدیک شدن تابستان تعداد این حوادث باز هم بالا رفته است. بر اثر تیراندازی پنجشنبه شب در مرکز این شهر ۹ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به کشته شدن دو نفر شد. این حادثه تنها چند روز بعد از کشته شدن یک جوان به خاطر تیراندازی گروهی از جوانان که دور یکدیگر جمع شده بودند اتفاق افتاد. شهردار و فرمانده پلیس شیکاگو هر دو، اصلی ترین دلیل این حوادث اخیر را عدم نظارت والدین بر فرزندان خود و همینطور سرازیر شدن سیل اسلحه به این شهر عنوان کرده اند.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف در مصاحبه ای اختصاصی با لیز تراس وزیر امور خارجه بریتانیا نظرات او در خصوص جنگ اوکراین و همینطور کمک به مولداوی را بازتاب داده است. تراس در این مصاحبه به صورت رسمی اعلام کرده است که بریتانیا برای مولداوی دیگر همسایه روسیه که ادعا می شود مورد تهاجم این کشور قرار خواهد گرفت سلاح ارسال خواهد کرد تا بتواند در مقابل روسیه از خود دفاع کند. این روزنامه همچنین از برنامه های بریتانیا برای افزایش سن ممنوعیت استعمال دخانیات خبر می دهد که قصد دارد ممنوعیت سن مصرف کنندگان را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.