وزارت برق عراق امروز شنبه موعد پرداخت بهای گاز صادراتی ایران به این کشور را ۱۰ روز دیگر تاپایان ماه جاری میلادی اعلام کرد.

بدهی گازی عراق به ایران تا ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری عراقی واع، عادل کریم، وزیر برق عراق امروز شنبه در نشستی خبری در کربلای معلی با اشاره به تهیه یک طرح فنی جهت آمادگی برای فصل تابستان، اعلام کرد که بهای گاز ایران تا پایان ماه جاری میلادی پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در سفر اخیر خود به ایران با وزیر نفت کشورمان برای پرداخت بهای گاز ایران تا پایان ماه جاری میلادی توافق کرده است.

عادل کریم اعلام کرد که وزارت برق عراق تا حد امکان تلاش کرده تا خود را برای فصل تابستان آماده کند و در همین راستا یک طرح فنی را برای شمال تا جنوب عراق در نظر گرفته است.

وزیر برق عراق همچنین خاطرنشان کرد که سفر وی به کربلا و دیگر استان‌های این کشور برای اطلاع نزدیک از آمادگی نیروگاه های برق در سراسر عراق است.

این درحالی است که داخل راضی، معاون رئیس کمیسیون انرژی پارلمان عراق پیشتر در اظهاراتی تاکید کرد که پایان بحران برق در این کشور نیازمند ثبات سیاسی، تشکیل دولت و تخصیص بودجه لازم طی سال‌های پیش‌رو است.

گفتنی است که موضوع کمبود برق در فصل تابستان عراق از مسائل مهم در این کشور است که هر ساله با اعتراضات گسترده مواجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.