بمب کنار ایفل سرانجام خنثی شد و کیلیان امباپه اعلام کرد سه سال دیگر در پاری سن ژرمن می‌ماند.

بمب مادریدی‌ها در پاریس خنثی شد

این در شرایطی است که رئال و پی اس جی آماده پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو به عنوان حق امضای قرارداد بودند و هر دو پذیرفته بودند بخش اعظمی از حق انتشار تصاویر در اختیار او باشد. آن‌ها همچنین آماده پرداخت دستمزد ۴۰ میلیون یورویی بودند. 
بنابراین سؤال بزرگ این است که چه تغییری رخ داد؟ انگیزه امباپه برای این تصمیم صرفاً به خاطر پول نبود اما پول در این میان نقش مهمی را ایفا کرد. پی اس جی حدود یک ماه قبل در اقدامی برجسته پیشنهاد پرداخت مبلغی قابل توجه برای تمدید قرارداد دو ساله این بازیکن را ارائه کرد. پیشنهاد پی اس جی در این حد دراماتیک نبود؛ چون این اتفاقی است که در هر حال برای ستاره‌های بزرگ رخ می‌دهد. آن‌ها درخواست‌هایی در زمینه تغییر سرمربی و نقل و انتقالات بزرگ دارند، به‌خصوص در پی اس جی که تأثیر سرمربی بسیار کمتر از سایر باشگاه‌هاست. رابطه بین جام جهانی امسال قطر و مالکان قطری پی اس جی نیز اهمیت بسیاری داشت. فشار از سوی قطر به مقامات سیاسی فرانسه وارد شده و حتی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، هم برای ماندن امباپه روی این بازیکن فشار آورد. علاوه بر این‌ها گزارش‌های رسیده نشان دهنده این است که امباپه شروط زیادی برای ماندن در پاریس داشت و یکی از شروطش امضای قرارداد با عثمان دمبله دوست صمیمی‌اش بود.
از نقطه نظر صرفاً فوتبالی، عاملی که امباپه ممکن است در نظر گرفته باشد احتمال برنده شدن توپ طلا در پی اس جی است. برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، او باید فصلی بسیار درخشان با پی اس جی در لیگ قهرمانان داشته باشد، ۱۰ گل یا بیشتر به ثمر برساند و جام قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.

ماجراجویی و توهین
در حالی که امباپه و ناصر الخلیفی در کنار یکدیگر ایستاده و در حال صحبت با هواداران بودند، صدای شعارهای توهین آمیز هواداران پاری سن ژرمن خطاب به رئال مادرید در ورزشگاه طنین انداز شد و این بازیکن فرانسوی در واکنش به این اتفاق لبخند زد. این موضوع خشم بسیاری را در بین هواداران رئال مادرید و حتی جامعه فوتبالی اسپانیا به همراه داشت و کارشناسان حاضر در برنامه الچیرینگیتو به‌شدت نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
این بازیکن فرانسوی گفت:« شب همگی بخیر. من از اینکه به این ماجراجویی ادامه می‌دهم بسیار خوشحال هستم. از اینکه در فرانسه و در شهرم می‌مانم خوشحال هستم. من همیشه گفتم که پاریس خانه من است و امیدوارم بتوانم به فوتبال بازی کردن که بیشتر از هر کاری دوستش دارم و کسب جام‌های قهرمانی ادامه دهم».
انقلاب بزرگ در پاریس
ناصرالخلیفی که پیش از امباپه با هواداران صحبت کرده بود نیز گفت:« من خبر بسیار خوبی دارم. امباپه تا سال ۲۰۲۵ در این تیم می‌ماند. او از روز اولی که به این تیم آمد به این پروژه باور داشت و حالا هم با پروژه پی اس جی همراه خواهد بود».
در اولین اقدام بعد از تمدید با امباپه، امیر قطر به واسطه ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاریس با زین‌الدین زیدان وارد مذاکره مستقیم شده تا سرمربی سابق رئال را برای آمدن به پاریس راضی کند.به نظر می‌رسد زیدان تغییر رویکرد داده و در مذاکره جدیدش با امیر قطر پاسخ نداده و می‌خواهد روی پیشنهاد پاریس فکر کند.

پروژه های جدید رئال
نشریه اسپانیایی نوشت رئال مادرید شرایط پنج مهاجم را در نظر گرفته تا بتواند بهترین بازیکن آن‌ها را به مادرید آورد.لواندوفسکی (بایرن مونیخ)، داروین نونز (بنفیکا) ، انکونکو (لایپزیگ) ، لیائو (میلان) و هری کین (تاتنهام) گزینه‌های رئال برای خرید در این تابستان به شمار می‌روند.
رئال که پول زیادی نیز برای جذب امباپه کنار گذاشته بود، امیدوار است بتواند به جای امباپه، ۲ یا ۳ بازیکن بزرگ خریداری کند و تیم را به سمت جلو پیش ببرد.

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.