استاندار خراسان رضوی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهرها در پیش است و باید با تلاش و کوشش در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی نیز خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی را فتح کنیم.

خرمشهرهای اقتصادی را فتح می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در صبحگاه مشترک یگانهای نیروهای مسلح خراسان رضوی که به مناسبت بزرگداشت روز سوم خرداد در مشهد برگزار شد افزود: همه ما باید افتخار داشته باشیم تا در عرصه‌های مختلف رزمنده باشیم و در راه شهیدان گام برداریم تا بخشی از مسایل فرهنگی و اقتصادی کشور که دچار آسیب شده است را به پیروزی منتج کنیم.

وی با اشاره به این که خرمشهر در سه مقطع دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت اضافه کرد: در ابتدای جنگ، مقاومت ۳۴ روزه برای جلوگیری از اشغال این شهر باعث تغییر در سرنوشت نهایی جنگ شد زیرا صدام به فکر تسخیر کل ایران در کمتر از چند روز بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با این که در عملیات‌های مختلف به پیروزیهایی دست پیدا کرده بودیم ولی فتح خرمشهر باعث شد تا رویکرد دشمن متخاصم از هجومی به دفاعی تغییر پیدا کند.

نظری افزود: بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸, دشمن دوباره به طمع افتاد و به سمت این شهر دست درازی کرد که مردم و نیروهای مجاهد با تلاشی ستودنی نگذاشتند دست دشمن بعثی به خرمشهر برسد.

وی ادامه داد: اگر بهمن ۱۳۵۷ را نقطه آغازین انقلاب اسلامی ایران در نظر بگیریم فتح خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ نقطه عطف انقلاب بود که با تلاش و کوشش باید از این دستاوردهای انقلاب دفاع کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز در این مراسم گفت: فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی است که به نام ملت بزرگ ایران اسلامی در تاریخ این کشور و در دوران دفاع مقدس ثبت شد.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: مقاومت در دفاع مقدس نشان داد که همچنان مقتدر هستیم و وظیفه داریم تا آنچنان که از شهدا آموخته‌ایم از ولایت دست برنداریم و در این راه ثابت قدم باشیم.

وی اضافه کرد: امروز نیز آماده هستیم تا با جهاد تبیین در تمام رده ها و ارگان های خود، برای جلوگیری از جنگ ترکیبی دشمن اقدام کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.