معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تاکید بر پایان دادن به نظام مبتنی بر سهمیه بندی مذهبی در این کشور گفت ۷۷ نماینده مجلس جدید با مقاومت همراه هستند.

شیخ نعیم قاسم: در مجلس جدید ۷۷ نماینده با مقاومت همراهند

به گزارش قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم در گفت‌وگو با شبکه المنار اعلام کرد ۷۷ نماینده مجلس جدید با مقاومت همراه هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: ما اکثریت پارلمانی نمی‌خواهیم و در این زمینه تلاش هم نمی‌کنیم، حزب الله در رقابت‌های انتخاباتی اخیر در روابط با هم پیمانانش کم نگذاشت بلکه همواره با آنان در همکاری بوده است.

به گفته معاون دبیرکل حزب الله لبنان، گروه‌های موسوم به ۱۴ مارس(مخالفان حزب الله) در انتخابات گذشته ۴۷ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند، اما در انتخابات جدید میزان کرسی‌های آنان به ۳۶ رسید که این بیانگر کاهش تعداد نمایندگان آنان است.

نعیم قاسم افزود: اگر بخواهیم مجلس نمایندگان جدید را بر اساس نمایندگان مخالف و موافق مقاومت تقسیم کنیم ۷۷ نماینده با مقاومت علیه دشمن همراهند ضمن اینکه با نمایندگان مستقل میانه رو و گروه‌ها و سازمان‌های بی ارتباط با سفارتخانه‌ها(سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان) هم در تماسیم، ما به عنوان حزب الله به جز مخالفت با افراد مرتبط با سفارتخانه ها‏، با هیچ یک از گروه‌های مرتبط با جنبش‌های ۱۷ اکتبر مخالف نیستیم، چون بیان نظرات و دیدگاه‌ها را از حقوق افراد می‌دانیم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ما به عنوان حزب الله خرسندیم، چون به یقین معتقدیم انتخابات برای ما و مردم ما موفقیت آمیز بود، چون آنچه را که در این انتخابات از دست داده ایم موقتی است، در مقابل تعداد دیگری از نمایندگان جدید، پس از جلسات و گفتگوهایی که با آنان داریم به رویکردهای ملی تمایل پیدا خواهند کرد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه گروه‌های مختلف پارلمانی در پی بی نتیجه گذاشتن تلاش‌ها برای تعیین ریاست مجلس نمایندگان نباشند و فقط نامزد مورد نظر خود را معرفی کنند‏، افزود: فراکسیون توسعه و آزادسازی از ریاست نبیه بری برای مجلس نمایندگان حمایت می‌کند و از دیگران نیز می‌خواهد از نامزدی ایشان حمایت کنند، زیرا صلاح نیست در مسیر انتخاب ریاست پارلمان مشکل ایجاد شود.

نعیم قاسم با حمایت از تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی گفت‏: دشوار است بدون تشکیل چنین دولتی امور مملکت به پیش برود. حزب الله خواستار آن است تا در اولین نشست کابینه جدید، طرح بهبود اقتصادی شرایط کشور نهایی شود و ساختار بانک‌ها اصلاح شود تا بتوان از حقوق سپرده گزاران حمایت و خسارات وارده به آنان را جبران کرد، اموال غارت شده رابازگرداند و طرح‌های حوزه تامین انرژی برق، حمل ونقل و زیرساخت‌ها را اجرایی کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خواستار پایان دادن به نظام مبتنی بر سهمیه بندی دینی و مذهبی در کشور شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.