معاون هنری حوزه هنری گفت: مردم خرمشهر زحمات بسیاری کشیده اند و مسئولین باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

مسئولین مسجد خرمشهر را بزرگ‌ترین نماد مقاومت ببینند

به گزارش قدس آنلاین، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری ابراز کرد: از مسئولین شهر خرمشهر می‌خواهیم توجه بیشتری به مردم این شهر داشته باشند و مسجد خرمشهر را به عنوان بزرگ ترین نماد مقاومت نشان دهند.

او در ارتباط با همین موضوع، تاکید کرد: امسال سینمای اقتباسی را جدی گرفته‌ایم و در نتیجه آن منیره قیدی «دسته دختران» را ساخت و این فیلم از شهریور ماه اکران می‌شود.

معلمی تاکید کرد: با توجه به قداست عدد ۴۰، قصدمان این بود که علاوه بر تولید اثر هنری در همه رشته‌ها، فعالیت‌هایی رقم بخورد که برای مردم خرمشهر هم جذاب باشد. به این ترتیب،  ۹ رمان برای خرمشهر نوشتیم  که ۵ جلد از آن‌ها در روز سوم خرداد در مسجد این شهر رونمایی می‌شود.

او ادامه داد: در کنار خلق نقاشی‌های ناب توسط ۶ تن از اساتید بزرگ تجسمی از جمله استاد چلیپا، طاهری و جوزانی، مجسمه سازانی همچون گروسیان و معماریان، تندیس شهید وزوایی، جهان آرا و شهید بهنام محمدی را ساخته‌اند که این تندیس‌ها هم روز سوم خرداد روبه روی مسجد خرمشهر رونمایی می شوند.

به گفته معلمی قرار است به مناسبت سوم خرداد، یک سینما در آبادان افتتاح و مراسم کلنگ زنی سینمای نخل خرمشهر نیز برگزار شود. این سینما در حال حاضر با ۲ سالن فعالیت می کند که از این پس، تجهیزات آن به روز و تعداد سالن‌هایش هم بیشتر می‌شود.

او همچنین از برپایی شب خاطره و مراسم فاتحان خرمشهر همراه با مرور خاطرات رزمندگان خبر داد. برای نخستین بار هم جایزه بهروز مرادی، نامدارترین هنرمند خرمشهری که شهید شد، به یک هنرمند اهدا می‌شود و در سال‌های آتی هم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.