اتحادیه اروپا حدود ۱۰ میلیارد یورو از دارایی‌های متعلق به تجار روسی را به عنوان بخشی از تحریم ها علیه مسکو توقیف کرده است.

اتحادیه اروپا ۱۰ میلیارد یورو از دارایی‌های تُجار روس را توقیف کرده است

به گزارش قدس آنلاین، این موضوع را خبرگزاری آلمان امروز  به نقل از اطلاعات ارائه شده از سوی کمیسیون اروپا اعلام کرد.

در ادامه این گزارش خبرگزاری آلمان  آمده است، در بحبوحه جنگ در اوکراین، تجار روسی دسترسی به قایق‌های تفریحی، املاک و مستغلات و دیگر دارایی‌های خود به ارزش حدودی ۱۰ میلیارد یورو را از دست داده اند. این آمار پیشتر تا تاریخ هشتم آوریل حدود ۶.۷ میلیارد یورو بود.

غرب پس از آغاز جنگ اوکراین به بهانه اعمال تحریم ها علیه مسکو، تدابیری را برای توقف دارایی های روسیه در خارج از این کشور اتخاذ کرد. این در حالی است که وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر در مورد توقیف دارایی های مسکو، اذعان کرد که این اقدام غیرقانونی است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در مورد این موضوع اعلام کرد که مسکو با تلاش‌ها برای دزدیدن دارایی‌های روسیه در خارج از این کشور مقابله خواهد کرد و از اموال خود دفاع می‌کند.

جنگ در اوکراین در سومین ماه خود به سر می‌برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.