مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استان ۴.۳ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است و سرانه مطلوب و استاندارد هشت مربع است.

سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی از میانگین کشور کمتر است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم بایایی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز و معاونان مشارکتهای مردمی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد افزود:تعداد کل دانش آموزان خراسانی یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۹۵ نفر است که ۸۸ درصد در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند و از این تعداد ۷۱۲ هزار نفر در شهرستان مشهد تحصیل می کنند که  ۷۸ درصد آنها در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیر دولتی به مدرسه می‌روند.

وی ادامه داد: پارسال ۳۱۵ طرح با هزار و ۲۵۱ کلاس درس در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که از این تعداد، ۱۹۵ طرح با ۶۹۹ کلاس درس از محل اعتبارات مشارکتی و مردمی به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: بهره برداری از ۲۶۸ طرح با هزار و ۳۱۱ کلاس درس، حذف ۲۰۵ مدرسه کانکسی سنتی و ۱۶۴ کانکس غیرسنتی در استان برخی از برنامه های امسال است.

خیّران، سرداران جهاد در عرصه سازندگی آموزش و پرورش هستند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم در این گردهمایی گفت: خیّران، سرداران جهاد در عرصه سازندگی آموزش و پرورش هستند.

حمید طریفی حسینی  افزود: وزیر آموزش و پرورش بیشتر زمان خود را به خیران اختصاص می‌دهد زیرا کار افراد خیر، یک کار تربیتی و اثرگذار است.

وی ادامه داد:کار را برای ورود خیران خارج از کشور هم به موضوع مدرسه سازی تسهیل می‌کنیم و ارتباط گیری با آنها را به خیران داخل کشور واگذار می کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که در طرح سنجش آمادگی تحصیلی، دانش آموزان مختلف شناسایی می‌شوند گفت: ۸۰ درصد دانش آموزان استثنایی در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و بقیه دانش آموزان به دلیل سختی و مشکلاتی که دارند و یا کمبود مدرسه در منطقه خود در مدراس حضور ندارند.

طریقی حسینی افزود: در دولت سیزدهم قرارگاه محرومیت زدایی و عدالت تربیتی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است که استانهای مختلف مرزی همراه با این سازمان در آن عضو هستند تا عدالت تربیتی در همه استانها حاکم شود.

وی اضافه کرد: سیاست ما ساخت مجتمع‌های بزرگ آموزشی با ظرفیت و جای مناسب است و نمی‌خواهیم به هر قیمتی مدرسه ای ساخته شود که نتوان از ظرفیت آن استفاده کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از رویکردهای ما، فراگیر سازی مدارس و متناسب سازی مدارس عادی است تا شرایط برای خانواده ها مهیا شود و در صورت تمایل فرزند معلول خود را در مدرسه نزدیک منزل سکونت خود ثبت‌نام کنند.

اختصاص بیش از سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه تمام

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس هم گفت: امسال رقم‌های خوبی برای نوسازی مدارس و تکمیل پروژه ها در نظر گرفته شده است که از جمله آنها سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، پنج هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و هزار میلیارد تومان برای امکانات آموزش مجازی است.

حمیدرضا تقی پور افزود: دولت سیزدهم پای کار آمده است و خیران را هم مشارکت بسیار خوبی دارند که پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و پروژه های جدید را شروع کنیم و اگر خیران و دولت پای کار نیایند با بحرانهای جدی آموزشی و اجتماعی رو به رو خواهیم شد.

ساخت هنرستان در کنار کارخانه‌ها

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم گفت: باید ظرفیت ۴۰ هزار نفری خیران داخل و خارج کشور را به ۲ برابر افزایش دهیم.

ناصر قفلی افزود: طبق آمار مسوولان خراسان رضوی، ۵۶ درصد ساخت مدارس عادی و ۸۰ درصد مدارس استثنایی این استان با مشارکت خیران ساخته شده که باعث افتخار است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد تاکید مسوولان دولت قرار گرفته، ساخت هنرستان در نزدیک کارخانه ها و شهرکهای صنعتی است و از استانداران درخواست می‌کنیم در این خصوص با مجامع خیران مدرسه ساز همکاری کنند.

در حاشیه این گردهمایی محمد مصلحی از روشندلان خراسان رضوی به عنوان سفیر مدرسه سازی کشور معرفی شد.

گردهمایی مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز و معاونان مشارکتهای مردمی ادارات کل نوسازی مدارس کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.