شهرداری‌ تهران برای برگزاری مراسم «سلام فرمانده» تمهیدات ویژه‌ای برای شهروندان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل در نظر گرفته است.

اجتماع بزرگ تهرانی‌ها در ورزشگاه آزادی/ شهرداری پایتخت پای کار «سلام فرمانده»

به گزارش قدس آنلاین،فردا پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱، نوجوانان و کودکان دهه نودی‌ و هشتادی تهران با خانواده‌هایشان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می‌کنند، تا زمزمه کنند، «سلام فرمانده، سلام از این نسل غیور جامانده، سلام فرمانده، سیدعلی دهه‌نودی‌هاشو فراخوانده...»

در واقع نیمه شعبان گذشته مصادف با ۲۷ اسفند۱۴۰۰ بود که نماهنگی با عنوان «سلام فرمانده» در لنگرود اجرا شد؛ سرودی با مضامین ساده و دلنشین. نماهنگ این سرود در صحن و سرای مسجد مقدس جمکران بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی سپس در رسانه ملی پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. اگرچه مخاطب سنی این اثر «دهه نودی‌ها» هستند، اما فرم موسیقی این سرود باعث شده که بزرگ‌ترها نیز با کودکان خود همنوا شوند.سرود مذهبی «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» مخفف «ملت امام حسین(ع)» در لنگرود است.

شهرداری تهران و دستگاه‌های دیگر مانند پلیس راهور تهران برای این اجتماع بزرگ مردمی تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند که جزئیاتی از آن به شرح ذیل است.

جزئیات تمهیدات در شهر زیرزمینی

مهدی شایسته اصل، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته برای برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ در روز پنجشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۱ در ورزشگاه آزادی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داریم از ساعاتی قبل از آغاز مراسم با استقبال مسافری در شهر زیرزمینی بخصوص در خطوط ۲ و ۵ مواجه باشیم که تمهیدات لازم برای سرویس‌دهی هرچه بهتر به شهروندان و مسافران عزیز انجام شده است.

وی افزود: این مراسم قرار است در ساعت ۱۷ آغاز شود که از ساعت ۱۵ تا پایان مراسم و بازگشت کامل همه شرکت‌کنندگان، تعداد حرکت قطارها در خطوط ۵ و ۲ متروی تهران با توجه به حجم مسافران افزایش می‌یابد. همچنین تمامی قطارهای تندرو در ایستگاه ورزشگاه آزادی توقف خواهند داشت.

اختصاص اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌ها/بیش از ۵۰ درصد مسافران را بانوان تشکیل می‌دهند

وی تصریح کرد: با توجه به محوریت کودکان و نوجوانان در این اجتماع، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۰ درصد مسافران را بانوان تشکیل دهند ؛ در همین راستا و به منظور رفاه حال خانواده ها، برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت بانوان شرکت بهره برداری مترو بر روی سکوها و ایستگاه‌های صادقیه، ورزشگاه آزادی و ارم سبز برای راهنمایی و هدایت مسافرین استفاده شود و اتاق مادر و کودک نیز در ایستگاه صادقیه فعال بوده و در ایستگاه ورزشگاه آزادی نیز شرایط موردنیاز برای احداث فضای موقت برای رفع نیازهای مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تعمیر و تقویت روشنایی ایستگاه‌ها، نظافت، راه‌اندازی آب‌سردکن‌ها و سرویس پله‌برقی‌های ایستگاه ورزشگاه آزادی و صادقیه که گلوگاه‌های اصلی تردد در این روز هستند و بیشترین حجم مسافر را خواهند داشت گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور مسافران از ایستگاه چیتگر به سمت ورزشگاه آزادی و بالعکس هماهنگی‌های لازم با سازمان تاکسیرانی و شرکت واحد اتوبوسرانی بعمل آمده است.

 استقرار سرویس بهداشتی سیار و فضای مناسب برای اقامه نماز

شایسته اصل همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی در مسیر ایستگاه صادقیه تا ورزشگاه آزادی خبر داد و افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی این شرکت ویژه برنامه‌های خاصی برای این مراسم تدارک دیده است، ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در این اجتماع بزرگ برپا می‌شود. همچنین با توجه به حجم بالای مسافر و احتمال تقارن اتمام مراسم با اذان مغرب تمهیدات لازم برای استقرار چشمه سرویس بهداشتی سیار و فضای مناسب برای اقامه نماز در محوطه ایستگاه ورزشگاه آزادی دیده شده است.

قطارهای فوق‌العاده جهت جابه‌جایی سریع‌تر مسافران

شایسته اصل خاطرنشان کرد: میزان ازدحام احتمالی مسافران عزیز در ایستگاه‌های مترو به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و هر زمان که نیاز باشد قطارهای فوق‌العاده جهت جابه‌جایی سریع‌تر مسافران اعزام می‌شود.

امیدوار هستیم با تمهیدات و پیش بینی های صورت پذیرفته، بتوانیم شاهد حضور هرچه بیشتر شهروندان گرامی در مراسم ار طریق مترو به عنوان حمل و نقل عمومی و پاک باشیم.

تمهیدات تاکسیرانی برای مراسم بزرگ سلام فرمانده

وحید سرلک معاون نظارت بر امور مناطق تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره تمهیدات و خدمات تاکسیرانی جهت برگزاری مراسم بزرگ سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: در این زمینه جلسه‌ای برگزار شده تا بتوان تمهیدات مناسبی را جهت خدمت رسانی بیشتر به شهروندان با همکاری بخش‌های مختلف حمل و نقل انجام داد.

اختصاص ون رایگان از پارکینگ‌های ورزشگاه تا استادیوم

وی افزود: بر همین اساس حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ ون جهت جابجایی رایگان مسافران از پارکینگ های داخل و خارج از ورزشگاه به استادیوم در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: همچنین از محل مترو استادیوم آزادی، مترو ارم سبز در خط ۴، مترو چیتگر و فضای پیست ماشین سواری ورزشگاه ون‌ها مسافران را به سمت استادیوم جابجا می‌کنند.

تمهیدات اتوبوسرانی تهران

بهرام نکاحی، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره تمهیدات اتوبوسرانی برای مراسم بزرگ سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی اظهارداشت: تمهیدات ویژه‌ای توسط سازمان اتوبوسرانی برای این منظور در کنار دستگاه های دیگر همچون سازمان تاکسیرانی و شرکت بهره برداری مترو تهران در نظر گرفته شده تا شهروندان بتوانند راحت تر در مسیر رفت و برگشت به ورزشگاه آزادی جابجا شوند.

وی افزود: بر همین اساس تقویت خطوط مختلف و استفاده از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته و پیش بینی شده است.

تمرکز برنامه‌ها بر روی بازگشت مسافرین و پایان مراسم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تمرکز برنامه‌ها بر روی بازگشت مسافرین و پایان مراسم است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که پیک آمار مسافران مربوط به لحظه خروج و بازگشت آن ها باشد بر همین اساس علاوه بر افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در خطوط ویژه منتهی به ورزشگاه آزادی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ اتوبوس در مسیرهای مختلف به این منظور برای جابجایی شرکت کنندگان مراسم اجتماع بزرگ سلام فرمانده در نظر گرفته شده است.

اعزام نیرو و تجهیزات آتش‌نشانی

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز خبر از در نظر گرفتن تمهیدات ویژه‌ای سازمان جهت برگزاری اجتماعی بزرگ شهروندان در بازداشتگاه آزادی خبر داد و گفت: نیروهای آتش‌نشانی و تجهیزات مورد نیاز نیز در این زمینه در نظر گرفته شده و همه تمهیدات پیش بینی شده است.

همچنین سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این برنامه از پیش تعیین نشده و مانند مسابقات ورزشی نیست که همه چیز از پیش مشخص شده باشد تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استادیوم آزادی حضور استان های اطراف را نیز در مراسم خواهیم داشت و با توجه به موارد گفته شده این مراسم قطعاً مدیریت ترافیک ویژه خود را می‌طلبد.

۳۰۰ هزار علاقه مند تا این لحظه 

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه تا به الان حضور حدود سیصد هزار نفر علاقمند به شرکت در این مراسم پیش‌بینی شده است اعلام کرد: پلیس راهور تهران بزرگ با کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح ترافیکی مراسم فوق از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه حضور همه جانبه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت های تردد در روز پنجنشنبه ۵ خرداد را در صورت لزوم به شرح ذیل اعلام کرد.

محدودیت های تردد:

۱- شرق به غرب آزادراه تهران- کرج به سمت چوگان شمال (پل غربی)

۲ - شرق به غرب آزادراه تهران- کرج به سمت شمال شیشه مینا (پل شرقی)

۳- غرب به شرق آزادراه تهران- کرج به چوگان شمال (پل غربی)

۴ – جنوب به شمال بلوار چوگان قبل از پل آزادراه نبش خیابان ولیعصر

۵ - جنوب به شمال بلوار شیشه مینا قبل از پل آزادراه

۶- غرب به شرق حکیم ورودی به بلوار جهاد جنوبی

۷ - غرب به شرق بلوار شهرک آفتاب ورودی به بلوار غربی ورزشگاه

محل های پارک وسایل نقلیه

۱-پارکینگ های ضلع شرقی و غربی استادیوم

۲-بلوار ضلع غربی و شرقی استادیوم

۳-بلوار شیشه مینا و چوگان و خیابان ولیعصر(عج) و خیابان های فرعی داخل شهرک آزادی.

در صورت نیاز محل های جدید پارک خودرو به شرح زیر انجام خواهد شد:

۱-شرق به غرب آزادراه شهید فهمیده

۲- غرب به شرق بزرگراه حکیم

۳- شمال به جنوب بزرگراه باکری

۴- از محل پارکینگ ها با توجه به هماهنگی های صورت گرفته اتوبوس و ون جهت انتقال تا درب های اصلی ورزشگاه پیش بینی شده است.

توصیه پلیس به شهروندان  

_ استفاده از وسایل نقلیه عمومی خصوصا مترو و اتوبوس 

_حضور به موقع عدم مراجعه در دقایق آخر قبل از شروع مراسم

_همکاری با عوامل پلیس راهور در چینش خودروها در پارکینگ ها

_ توصیه مهم به کسانی‌که بعد از ظهر پنجشنبه قصد رفتن به سمت کرج را دارند که به جای استفاده از آزادراه از محورهای دیگر - بزرگراه شهید خرازی - شهید همدانی و شهید لشگری استفاده کنند.

وی افزود: طبیعتا بر اساس حضور هموطنان عزیز در این برنامه باشکوه پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی مقطعی نیز خواهد داشت و نسبت به حضور انواع وسیله نقلیه در پارکینگ ها و معابر اطراف مدیریت ویژه دارد که نیاز است حاضرین در این مراسم بیشترین همکاری را پلیس راهور تهران بزرگ، داشته باشند تا این مراسم با شکوه با نظم حداکثری و آرامش کامل برگزار گردد.

سردار حمیدی از شرکت‌کنندگان در این مراسم تقاضا کرد: با مدیریت زمان در حضور خود به استادیوم آزادی به کاهش حجم ترافیک کمک شایان داشته باشند.

سلام فرمانده سیلی بزرگ بر چهره ضد انقلاب

یک روز دیگر اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. اجتماع و برنامه دیگری که قطعاً سیلی محکمی بر چهره ضدانقلاب خواهد زد. فردا پنجشنبه ۵ خردادماه، نوجوانان و کودکان دهه نودی‌ و هشتادی تهران با خانواده‌هایشان در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند، تا سلام فرمانده را با هم زمزمه کنندالبته ظهر سه‌شنبه سوم خرداد، ثبت‌نام برای حضور در ورزشگاه آزادی کامل شد و دیگر این استادیوم، گنجایش نفرات جدید را ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.