عکس صحنه پردازی شده «خرمشهرها» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه هنری رونمایی شد.

«خرمشهرها» رونمایی شد/ یک پلان سینمایی از افتخارات در قالب یک عکس

به گزارش قدس آنلاین، مراسم رونمایی از عکس صحنه پردازی شده با عنوان «خرمشهرها» که از روی عکس سعید صادقی اقتباس و ثبت شده است، عصر چهارشنبه ۴ خردادماه در نگاه خانه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، زهرا حسینی راوی کتاب دا، فهیمه قربانعلی فرزند شهید حسن قربانعلی و خواهر شهید مسعود قربانعلی، فرهاد سلیمانی و تنی چند از عوامل اجرای این اثر بازسازی شده، حضور داشتند.

سیداحسان باقری، هنرمند عکاس و مدیر خانه عکاسان ایران که عکس صحنه‌پردازی شده به یاد چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر با عنوان «خرمشهرها» را ثبت کرده است، درباره این اثر  بیان کرد: این عکس بر اساس عکس آزادسازی خرمشهر اثر سعید صادقی ۱۳۶۱ اقتباس و بازسازی شده است و در این عکس سعید صادقی که عکاس عکس قدیمی بوده، نیز حضور دارد. علاوه بر سعید صادقی، چهره‌هایی چون زهرا حسینی و اعظم حسینی نویسنده و راوی کتاب «دا» نیز حاضر هستند.

وی تاکید کرد: برداشت از این عکس بسته به نگاه مخاطب است. تلاش کرده‌ام در این عکس بعد از چهل سال به بخشی از هویت ملی و پیشرفت‌هایی که در این سال‌ها داشته‌ایم، نگاهی داشته باشیم.

«خرمشهرها» رونمایی شد/ یک پلان سینمایی از افتخارات در قالب یک عکس

مدیر خانه عکاسان ایران بیان کرد: معمولاً شکل گیری ایده‌های این نوع عکس‌های صحنه پردازی شده، مدت زیادی زمان می‌برد و به صورت جدی و متمرکز حدود ۷ ماه زمان برده و به صورت عملیاتی در تهران و خرمشهر، حدوداً یک ماه کار اجرای آن طول کشیده است. چون یک پلان سینمایی در قالب عکس در می‌آید، عواملی چون طراحی لباس، صحنه و غیره و همچنین چهره‌های حقیقی چون ورزشکاران و قهرمانان حضور داشتند.

باقری همچنین درباره محل گنجینه خانه عکاسان ایران نیز افزود: به دلیل اینکه نگاتیوهای عکس‌ها در طول زمان قارچ می‌زنند و شرایط نگهداری سختی دارند، طبق تفاهمی که با انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، که به صورت حرفه‌ای روی آرشیو، نگهداری و اسکن عکس‌ها کار کرده‌اند، شده است، به ما در نگهداری و دیجیتال کردن گنجینه خانه عکاسان ایران کمک خواهند کرد. در حال حاضر اصل گنجینه در فضایی که انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در اختیار قرار دادند، نگهداری می‌شود. این عکس‌ها، اسناد تصویری و تاریخ ملت ایران است و نگهداری آنها باید شرایطی داشته باشد که امیدواریم بتوانیم به زودی آنها را در حوزه هنری نگهداری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.