الجزیره در گزارشی عنوان کرد عملیات بزرگ فریب رژیم صهیونیستی برای به دام انداختن حماس در نبرد شمشیر قدس شکست خورد.

شکست تل آویو در اجرای عملیات فریب علیه حماس در نبرد شمشیر قدس

به گزارش قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارش تحقیقی در برنامه ما خفی اعظم(آنچه آشکار نیست بزرگ‌تر است) با عنوان «وارونه کردن معادله» به بررسی پشت پرده رویارویی‌های نظامی و اطلاعاتی بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در زمان نبرد سال گذشته شمشیر قدس پرداخت و از شکست عملیات بزرگ فریبی که رژیم صهیونیستی علیه حماس تدارک دیده بو خبر داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره در برنامه ما خفی اعظم با پرداختن به پشت پرده نبردهای نظامی و اطلاعاتی بین مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نبرد شمشیر قدس، اطلاعات و تصاویر اختصاصی از این نبرد پخش و فاش کرد حمله موشکی که گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پایان نبرد شمشیر قدس، اجرای آن را به حال تعلیق درآورد، شامل شلیک ۳۶۲ فروند موشک بود که قرار بود ۱۴ شهر و شهرک صهیونیست نشین را به صورت همزمان، هدف قرار دهد.

این برنامه همچنین فاش کرد تک تیراندازان گردان‌های عزالدین القسام در غزه، سامانه‌های نظارتی و رهگیری این رژیم را در طول مرزهای نوار غزه در چارچوب عملیاتی با عنوان «کور کردن» هدف قرار دادند.

در ادامه این گزارش آمده است: موضوع دیگری که در این برنامه فاش شد مربوط به عملیات فریبی است که اسرائیل مدت زمان طولانی برای آن برنامه ریزی کرده بود و قصد داشت از آن برای پیروزی در جنگ استفاده کند. در چهاردهم ماه مه سال ۲۰۲۱، این عملیات فریب آغاز شد و اسرائیل به طور رسمی از تهاجم زمینی به غزه خبر داد.

هدف این عملیات فریب آن بود که رزمندگان حماس وارد تونل‌ها شوند تا پس از آن ۱۶۰ فروند جنگنده ارتش اسرائیل به طور همزمان، حملات شدید هوایی علیه آنچه اسرائیل آن را شبکه تونل‌های مقاومت می‌داند، اجرا کنند، اما این عملیات آن طور که اسرائیل می‌خواست پیش نرفت. سازمان اطلاعات گردان‌های عزالدین القسام نخستین بار جزئیات نفوذ و کشف زودهنگام این عملیات فریب اسرائیل را فاش کرد که در پی آن، عملیات اسرائیل شکست خورد و هیچ یک از عناصر مقاومت آسیب ندیدند.

یکی از نیروهای گردان‌های عزالدین القسام به الجزیره گفت: فرماندهی عزالدین القسام با اجرای عملیات پیچیده فریب با استفاده از ابزارهای متعدد، باعث شد که دشمن تصور کند عملیات فریب آن موفقیت آمیز بوده است و توانست صدها نفر از رزمندگان را به قتل برساند و تجهیزات آن‌ها را از بین ببرد.

گزارشگر الجزیره افزود: نبرد شمشیر قدس پایان یافت در حالی که شاخه نظامی حماس، عملیاتی را آماده کرده بود که اجرای آن به تعلیق درآمد. در تحقیقات ما خفی اعظم، گردان‌های عزالدین القسام، جزئیات این حمله تعلیق شده را فاش کرد که شامل شلیک ۳۶۲ فروند موشک به طرف ۱۴ شهر و شهرک صهیونیست نشین به صورت همزمان بود که مهمترین آن‌ها تل آویو، حیفا، دیمونا و ایلات بود.

با گذشت یک سال از این نبرد، تنش‌ها بار دیگر به صحنه قدس بازگشت و همان فضایی که پیش از جنگ قبلی وجود داشت، حاکم شده است. در غزه، مقاومت در حالت آماده باش به نظر می‌رسد و وعده داده است اقدامات غافلگیرکننده زیادی اجرا خواهد کرد که از جمله آنها، حملات پهپادهای جدید تهاجمی است که در این تصاویر فاش شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.