۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 800772

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: قیمت دام سبک ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان و دام سنگین ۶۵ تا ۶۸ هزار تومان است.

قیمت هر کیلو دام سبک ۷۰ هزار تومان

به گزارش قدس آنلاین، منصور پوریان اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در حالت اضطرار قرار دارد که به قید فوریت باید صادر شود.

به گفته وی، در بودجه امسال به گمرکات ابلاغ شده که برای صادرات یک راس دام زنده مبلغی باید به عنوان عوارض دریافت شود، اما به سبب شرایط خشکسالی و اصلاح نظام یارانه باید برای صادرات تصمیم گیری شود.پوریان قیمت کنونی دام سبک را ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان و دام سنگین را ۶۵ تا ۶۸ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: قیمت کنونی هر کیلو لاشه گوسفند در دامداری ها ۱۳۷ تا ۱۵۶ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۰۰ تا ۱۳۲ هزار تومان است.

گفتنی است؛ با اصلاح نظام یارانه‌ها قیمت مصوب ۴ قلم کالای مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت، اما باوجود اعلام قیمت مصوب نهاده‌های دامی، نرخ جدید گوشت و دام اعلام نشده که بنابر گفته مسئولان گوشت مشمول قیمت گذاری نیست و تابع نظام عرضه و تقاضاست.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت شقه گوسفندی ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان، سردست گوساله ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و چرخ کرده مخلوط ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.