رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دستاوردهای سفر تولیت آستان قدس رضوی به شهرستان طبس را تشریح کرد.

خدمت رسانی‌های فرهنگی و اجتماعی آستان قدس در طبس تقویت می‌شود

به گزارش قدس انلاین، عبدالحمید طالبی در حاشیه سفر ۲ روزه تولیت آستان قدس رضوی به استان طبس در جمع خبرنگاران به بیان دستآوردهای این سفر پرداخت و اظهار کرد: خداوند را شاکریم که نخستین سفر تولیت آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۱ به شهرستان فرهنگی، مذهبی و دارالمؤمنین طبس است.
وی با بیان اینکه این شهرستان در طول تاریخ مسیر تشرف زائران و محبان علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد بوده است، اظهار کرد: شهر طبس با نام میقات الرضا(ع)، یکی از  قطب‎های فرهنگی و اجتماعی کشور است.
طالبی افزود: حجت الاسلام والمسلمین مروی در این سفر بر ادامه و تقویت خدمات اجتماعی و فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان طبس تاکید کردند، در این راستا به لطف خداوند در این سفر مشکل ۱۴ ساله تعاونی مرکز بهداشت حل شد.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس از دستور تولیت آستان قدس برای احداث دبیرستان شکوفه‌های رضوی در طبس خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدارس تا پیش از این تنها در مقطع دبستان فعالیت داشته که با دستور حجت الاسلام والمسلمین مروی دبیرستان دخترانه آن نیز برای مقاطع مختلف در آینده نزدیک احداث خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه همچنین مقرر شد تا یک هزار متر زمین برای احداث مسجد به منطقه رضوان اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: در منطقه ای از طبس که بیش از ۸۰۰ خانوار ساکن هستند مسجد وجود نداشت که با دستور تولیت آستان قدس زمینی برای احداث مسجد با همراهی مردم از سوی آستان قدس اختصاص یافت.
طالبی گفت: علاوه بر این در این سفر تولیت آستان قدس دستور پیگیری مشکلات هتل میقات الرضا(ع) که حدود ۱۲ سال است متوقف شده را صادر کردند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.