وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه نیروهای این کشور در سوریه تقریبا ماموریت نظامی ندارند، گفت که این نیروها بنا به درخواست دولت دمشق در سوریه حضور دارند و تعدادشان بر اساس ماموریت‌ها تعیین می‌شود.

لاوروف: نیروهای روس در سوریه می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار کرد: تعداد نیروهای روس در سوریه بر اساس ماموریت‌هایی که دارند، تعیین می‌شود، روشن است که عملا هیچ ماموریت نظامی باقی نمانده و تنها ماموریت باقی مانده تضمین ثبات و امنیت سوریه است.

لاوروف گفت: از جمله ماموریت‌های نظامی که ارتش سوریه با حمایت ما انجام می‌دهد، ادلب است، در حال حاضر تهدید تروریستی در هیچ نقطه‌ای از این شهر از بین نرفته و همچنان باقی است.

وزیر خارجه روسیه افزود: ترکیه در سوریه تلاش می‌کند توافق چند سال قبل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین، همتای روسش را محقق کند اما همانگونه که همه می‌بینیم کارها خوب پیش نمی‌روند.

لاوروف در ادامه گفت: این ماموریت هنوز در دستور کار هست اما به لطف اقدامات نیروهای ما و نیروهای مسلح سوریه، اخیرا شاهد تحرکاتی از داخل ادلب علیه پایگاه‌های ارتش سوریه و در پایگاه‌هایمان در سوریه نبوده‌ایم.

وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر حمایت کشورش از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و گفت: نیروهای روس در سوریه می‌مانند زیرا آنها به درخواست دولت مشروع سوریه در آنجا هستند، ما بر اساس درخواست (بشار اسد) رئیس جمهور قانونی سوریه و با رعایت کامل اصول منشور سازمان ملل در آنجا حضور داریم و ماموریت‌هایی را که شورای امنیت در قطعنامه شماره 2254 خود مشخص کرده، اجرا می‌کنیم و در آینده نیز به این خط‌ مشی پایبند هستیم.

او در ادامه نیز تاکید کرد: حل بحران سوریه تنها بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن استوار است.

لاوروف با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در سوریه گفت: ما از اقدامات رهبری سوریه برای بازگرداندن تمامیت ارضی سوریه کاملا حمایت خواهیم کرد چراکه هنوز یگان‌هایی از نیروهای مسلح کشورهایی که هیچ طرفی از آنها دعوت نکرده، حضور دارند، اشغالگران آمریکایی اقدامات خصمانه‌ای در پیش می‌گیرند، از جمله اینکه آشکارا تشکل‌های شبه‌دولتی را در سوریه ایجاد کرده و مستقیما به جدایی‌طلبی تشویق می‌کنند.

او ضمن محکومیت قانون بدنام "سزار" که هدف از آن نابودی اقتصاد سوریه است، گفت: آمریکا تلاش می‌کند سوریه را در وضعیت بحران نگه دارد و بار دیگر اقدامات خصمانه از سرگرفته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.