جنبش مردمی جوانان قدس خواستار نامگذاری فردا یکشنبه به نام «روز پرچم فلسطین» و مقابله با صهیونیست‌ها شد.

فراخوان فلسطینی‌ها برای نامگذاری فردا به نام «روز پرچم فلسطین»

به گزارش قدس آنلاین، «الحراک الشبابی الشعبی» جنبش مردمی جوانان در قدس اعلام کرد: برای مقابله با راهپیمایی روز پرچم از سوی رژیم صهیونیست‌ها، فردا یکشنبه باید به نام «روز پرچم فلسطین» در نظر گرفته شود و همه مردم در قدس اشغالی، پرچم فلسطین را در هر خانه، میدان و خیابان تا میدان باب العمود به اهتزاز درآورند. 

به گزارش العربی الجدید، این جنبش در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: این جنبش از مردم کرانه باختری و همه شهرهای فلسطین اشغالی خواست تا در روز پرچم متحد با قدس بایستند تا اشغالگر بداند که اینجا مردمی هستند که برای ماندن و پیروزی خلق شده اند. جنبش با ادای احترام به مقاومت دلیرانه در نوار غزه تاکید کرد که اراده مردمی با مقاومت مسلحانه تا پیروزی و رهایی پیش می رود.

این جنبش از فلسطینیان سراسر قدس خواست تا از سحرگاه روز یکشنبه به مسجد الاقصی بروند و در مقابل یورش اشغالگران متحد کنار هم بایستند.

شبکه المیادین گزارش داد: در آستانه اقدام شهرک نشینان افراطی در برگزاری راهپیمایی پرچم ها در قدس، این نگرانی وجود دارد که هر نوع حادثه جزئی به درگیری بزرگ منجر شود. سازمان های امنیتی و نظامی رژیم‌صهیونیستی سطح آماده باش نیروهای خودشان را به حداکثر افزایش دادند. این اقدام در سایه هشدار حزب الله و گروه های مقاومت فلسطین درباره مسیر برگزاری راهپیمایی پرچم ها صورت می گیرد.

تحلیلگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی گفت: آماده باش ارتش اسرائیل بر اساس درک این موضوع است که هر نوع حادثه جزئی ممکن است به یک حادثه راهبردی تبدیل شود.

المیادین تاکید کرد: نفتالی‌بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می داند که وخامت اوضاع به علت هر نوع پیامدهای احتمالی راهپیمایی پرچم ها و بروز درگیری‌های نامحدود، ممکن است کابینه ائتلافی شکننده او را تهدید و زمینه چالش های امنیتی و نظامی را فراهم کند. شاید به همین علت، دفتر نخست وزیری این رژیم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که راهپیمایی پرچم‌ها از صحن مسجدالاقصی عبور نخواهد کرد و اوضاع مسجدالاقصی طبیعی خواهد بود.

در مقابل، گروه های فلسطینی در نوار غزه اعلام کردند اتاق مشترک عملیات آنها در حال برگزاری مستمر است تا رفتار نیروهای اشغالگر در قدس را زیر نظر بگیرد. این گروه های مبارز درباره اجازه دادن به گروه های افراطی یهودی برای یورش به مسجدالاقصی در راهپیمایی روز یکشنبه هشدار دادند و تاکید کردند از همه گزینه‌ها برای حفاظت از ملت فلسطین و مقدسات آن استفاده خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.