معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران از تمدید طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستان از ۱۷ خرداد تا اول تیرماه ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: تا این لحظه یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز و فاقد اقامت در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند.

تمدید طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستان تا اول تیر

به گزارش قدس آنلاین، سید مجید میراحمدی گفت:  مهاجران افغانی با آرامش بیشتری می‌توانند در این طرح شرکت کنند و برگه اقامت و تردد شش ماهه در ایران دریافت کنند.
وی افزود: طرح سرشماری اتباع غیرمجاز برای نخستین بار با این سبک و شیوه در جمهوری اسلامی ایران با هدف به دست آوردن یک اطلاعات آماری دقیق از تعداد این اتباع و شناسایی آن‌ها در حال انجام است که با استقبال زیادی مواجه شده است.
میراحمدی با اشاره به جمعیت زیاد مهاجران افغانستانی و مراجعات فشرده اتباع غیرمجاز به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و همچنین دفاتر کفالت خدمات اتباع خارجی در ایران ادامه داد: تا به حال بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز در طرح سرشماری ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به فرصت محدود باقی مانده تا پایان زمان سرشماری اعلام شده، ۱۷ خرداد خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم برای حفظ آرامش این افراد و کاهش ازدحام، مدت و مهلت ثبت نام و مراجعه به دفاتر را برای دو هفته تمدید کنیم.
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و افراد می توانند در این فرصتی که تمدید کردیم، تا ۱ تیر، با سهولت و راحتی و بدون تراکم جمعیت کار ثبت نام خود را انجام بدهند.
میراحمدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش تعداد دفاتر پیشخوان دولت ایران در طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی گفت: بنا داریم تعداد دفاتر پیشخوان دولت را که تا الان یکهزار و ۷۰۰  دفتر در نظر گرفته شده است، غیر از دفاتر کفالتی که این کار را از قبل شروع کردند، افزایش بدهیم.

وی همچنین درباره امکان ثبت نام و سرشماری مهاجران غیرمجاز افغانستانی در استان‌های ممنوعه برای مهاجران، از جمله آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان گفت: فعلا تصمیمی برای رفع این محدودیت وجود ندارد و اگر تجدید نظری صورت گرفت، اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.