وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر و سرود و هنر قالب‌هایی هستند که می‌توانند مفاهیم دین را به خوبی منتقل کند، این را در اجتماع دهه نودی‌ها در قلب تهران دیدیم و مباهات کردیم.

وزیر ارشاد: اجتماع دهه نودی‌ها مصداق استفاده از هنر برای ترویج دین بود

به گزارش قدس آنلاین، آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر نماز جمعه و اختتامیه دومین جشنواره عکس شکوه جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد.

نماز جمعه قلب شهرها است

در این برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی نماز جمعه را قلب شهرها دانست و گفت: امام جمعه هدایت یک شهر را بر عهده دارد و در واقع قلب یک شهر دینی نماز جمعه است که میعادگاه عاشقان الله است.

مصلای نماز جمعه محل تجمعات فرهنگی و هنری برای ترویج دین است

وی ادامه داد: نگاه ما در دولت هم این است که ظرفیت هنر را در خدمت دین قرار دهیم، مصلای نماز جمعه محل تجمعات فرهنگی و هنری هم هست و ما در همین راستا و در مساجد برنامه‌هایی برای ۴۰ هزار نفر اجرا می‌کنیم، البته این برنامه قبلاً طراحی شده بود و من گفتم حتماً آن را در مساجد اجرا کنید.

شعر و سرود و مضامین هنری می‌توانند مفاهیم دین را به خوبی منتقل کند

اسماعیلی هنر را وسیله‌ای برای رساندن پیام دین دانست و گفت: شعر و سرود اینها قالب‌هایی است که می‌تواند مفاهیم دین را به خوبی منتقل کند، این را در اجتماع دهه نودی‌ها در قلب تهران دیدیم و مباهات کردیم، اینجا فرهنگ و هنر در خدمت دین قرار گرفته و در دفاع مقدس شعرا و خوانندگان و مداحان نقش کم‌نظیری در ترویج روحیه ایثار داشتند. اینها دستاوردهای ما از فرهنگ و هنر است و ما اینها را در خودمت دین بکار گرفتیم

مردم با انتقال پیام‌های دین توسط هنر به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه با موضوع نماز جمعه محلی برای بروز استعدادهای شعر و عکس فراهم می‌شود، این جای تحسین دارد و مایه افتخار است و باید باز هم بتوانیم در حوزه دین از اینها استفاده کنیم زیرا مردم با انتقال پیام‌های دین توسط هنر به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند. البته این تعلیم امام و بزرگان است که از همه ابزارها برای تعلیم و سعادت مردم استفاده کنیم.

شرکت‌کنندگان در جشنواره خادمان فرهنگ و هنر هستند

وی با بیان اینکه تمدن دینی تلاشش این است که مردم سعادتمند شوند، گفت: دولت دینی جایی موفق است که این قدرت را بیشتر در خدمت اهداف بزرگ قرار دهد و امیدواریم بتوانیم در کنار همه بزرگان و علما ما هم به دین خدمت کنیم. همچنین شرکت‌کنندگان در جشنواره خادمان فرهنگ و هنر هستند و امیدوارم این کارشان در پرونده آنها ثبت و ضبط شود.

آقای حاج علی‌اکبری وجودشان منشأ خیر است

اسماعیلی با تقدیر از فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: آقای حاج علی‌اکبری این شخصیت متواضع و دانشمند وجودشان در مجموعه منشأ خیر است و مورد اعتماد رهبری هستند، امیدوارم بتوانند اهدافشان را در نماز جمعه دنبال کنند و به ارواح شهدای محراب درود و سلام می‌فرستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت حادثه ریزش ساختمان در آبادان گفت: به مردم عزیز آبادان و خوزستان تسلیت می‌گوییم و امیدوارم خداوند به این عزیزان خدا صبر عنایت کند. همچنین باید با کسانی که این فاجعه را ایجاد کردند اشد برخورد و مجازات شود تا دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.