قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به افول تدریجی اقتصادی چین نگاهی انداخته است. این مجله با انتخاب تیتر «کاهش سرعت چین» اصلی ترین دلیل افول رشد اقتصادی اخیر این کشور را سیاست های تجاری و اقتصادی جدیدی می داند که شی جینپینگ رهبر چین اعمال کرده است. اکونومیست حادثه اخیر تیراندازی در مدرسه ای در تگزاس را نیز زیر ذره بین برده و همینطور گزارشی میدان از شرایط وحشتناک جنگ داخلی در کشور اریتره در آفریقا منتشر کرده است.

تایم

هفته نامه تایم در تازه ترین شماره خود صد چهره تاثیرگذار جهان را معرفی کرده است. این مجله بر همین اساس دو طرح جلد از دو چهره بین این ۱۰۰ نفر را منتشر کرده که یکی از آن ها با تصویر زندایا بازیگر زن مطرح این روزهای هالیوود است و دیگری طرحی است که تایم با تصویر تیم کوک به چاپ رسانده است. کوک که مدیرعامل شرکت اپل است توسط تایم به عنوان مدیری با دید بلند فلسفی در کنار دید تجاری لقب داده شده، چون این مجله معتقد است تاثیری که شرکت اپل بر جهان و مردم جهان می گذارد نیازمند بُعدهای بیشتری برای مدیریت است.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود از یکی از گزینه های غافلگیرکننده برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا نام برده است. بعد از حواشی بسیار زیادی که فرماندار ایالت فلوریدا یعنی ران دیسانتیس در چند وقت گذشته با شکل رهبری خود در این ایالت داشته و استفاده از روش های خاصی که تنها در مدل ریاست جمهوری فردی مثل دونالد ترامپ دیده بودیم، مجله نیوزویک با انتخاب تیتر «رئیس جمهور دیسانتیس؟» معتقد است او حتی این توانایی را دارد که از خود ترامپ، ترامپ تر باشد و بتواند تمامی مسیر تا کاخ سفید را نیز طی کند.

نیویورک

هفته نامه نیویورک در تازه ترین شماره خود با طرح جلد و موضوعی جسورانه به مبارزه با لغو احتمالی ممنوعیت سقط جنین در آمریکا رفته است. بعد از اینکه طرح دیوان عالی ایالات متحده مبنی بر پایان دادن به ۵۰ سال قانون سقط جنین در این کشور لو رفته و ایالت های مختلف در حال طرح ریزی برای چگونگی اعمال این ممنوعیت هستند، نیویورک با جمله «این مجله می تواند به شما کمک کند تا سقط جنین انجام دهید» راهنمایی را بر طبق هر ایالت آمریکا منتشر کرده تا بهترین روش ها برای زنانی که می خواهند سقط جنین انجام دهند را نسبت به ایالتی که در آن زندگی می کنند به آن ها معرفی کند.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود به موضوع حساس دیگر این روزهای جهان یعنی آینده تایوان و احتمال حمله نظامی چین به آن می پردازد. این نشریه با طراحی جلد خود که یک اژدها (نماد چین) را نشان می دهد که در حال آماده کردن خود برای حمله به تایوان است، و با انتخاب تیتر «نجات دادن تایوان» در مقاله ای نوشته یان ویلیامز و گابرلیوس لندزبرگیس، می گوید در حمله روسیه به اوکراین و جنگ در این کشور درس های زیادی برای غرب وجود دارد که با فهمیدن آن می توان از جنگ دیگری در تایوان جلوگیری کرد.

نَشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که هر ماه دو بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود به بحران تورم در ایالات متحده و تلاش ها برای جلوگیری از آن می گوید. این نشریه با انتخاب تیتر «فشار را متوقف کنید» یکی از دلایل اصلی افزایش تورم در آمریکا را  به دلیل سیاست های مالی و کمکی دولت جو بایدن لقب می دهد. این مجله همچنین معتقد است دیگر سیاستمدارانی که در این راه می توانند به حل این کشل کمک کنند نیز تاکنون خوب عمل نکرده و فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی آمریکا نیز در جنگ خود با تورم در آمریکا با تمام توان عمل نکرده و با در نظر گرفتن چندین جنبه باعث شده تا نتوان با اطمینان گفت که می خواهند حتما تورم در آمریکا کاهش یابد.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو استیستمن چاپ انگلیس در گزارشی به بررسی وضعیت بحرانی اقتصادی در جهان پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «از کنترل خارج شده» و به تصویر کشیدن بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک وزیر خزانه داری این کشور، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چرا شخصیت های الیت سیاسی در جهان نمی توانند هیچ راهکاری برای بحران اقتصادی در جهان پیدا کنند. این مجله همچنین در مقاله ای این سوال را مطرح می کند که چرا درتمام جهان به جز بریتانیا چهره های سیاسی راست گرا در حال موفقیت هستند؟

ویک

هفته نامه ویک با استناد به حادثه تیراندازی در مدرسه ابتدایی در ایالت تگزاس آمریکا وضعیت بغرنج تیراندازی های کور در این کشور را زیر ذره بین برده است. این نشریه با انتخاب تیتر «دوباره» که اشاره به تیراندازی اخیر جوانی ۱۸ ساله در مدرسه ابتدایی در ایالت تگزاس دارد که به سبب آن ۱۹ کودک و دو بزرگسال کشته شدند، اتفاقی که تنها چند روز بعد از تیراندازی جوان ۱۸ ساله دیگری در شهر بافالو اتفاق افتاد و در یک سوپرمارکت ۱۰ نفر به قتل رسیدند، این سوال را مطرح می کند که آیا آمریکا واقعا در جلوگیری از چنین حوادث دلخراشی بدون قدرت است یا مشکل جای دیگری است؟

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود با لحنی تند به انتقاد از سیاست های حقوق بشری چین پرداخته و همینطور ارتباط نزدیک دولت آلمان با این کشور را مورد سوال قرار می دهد. این نشریه با انتخاب تیتر «شریک وحشتناک آلمان» دولت چین را دولتی شکنجه گر لقب داده که مخصوصا حقوق بشر را در شهر ژینجیانگ این کشور بارها زیر پا گذاشته است و اخطار داده ارتباط نزدیک آلمان با این کشور می تواند حتی از لحاظ تجاری برای آن ها گران تمام شود. اشپیگل همچنین صحبت های اولاف شولتز صدراعظم آلمان در دفاع از انتقال محدود سلاح به اوکراین را بازتاب داده است.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در تازه ترین شماره خود به دوران بحرانی شرکت های فناوری پرداخته است. این نشریه با طراحی جلد جالب توجهی که تمامی شرکت های معروف حوزه فناوری از جمله توئیتر، آمازون و دیگر شرکت های مربوط دیگر به این عرصه را به شکل یک کارخانه در آستانه انفجار نشان می دهد و با انتخاب تیتر «تار و مار بزرگ فناوری» معتقد است رشد چشمگیر اینگونه شرکت ها در سالیان گذشته اکنون بسیار کُند و یا حتی متوقف شده و از این به بعد چه انتظاری می توان در مورد آینده آن ها داشت؟

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.