مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سهمیه امسال دستگاههای اجرایی استان در ایجاد اشتغال ۱۱۵ هزار و ۹۲۶ فرصت است که تاکنون هزار و ۸۹۲ فرصت در سامانه مربوطه ثبت شده است.

سهم اشتغال امسال خراسان رضوی حدود ۱۱۶ هزار فرصت است

به گزارش قدس آنلاین، محمد امین بابایی  اظهار داشت: این در حالی است که برنامه خراسان رضوی در سال گذشته برای اشتغال، ایجاد ۱۰۴ هزار و ۹۹۳ فرصت شغلی بود اما عدد ثبت شده تا پایان سال از برنامه پیشی گرفت و به ۱۳۹ هزار و ۹۸۰ فرصت شغلی رسید.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی که برای متقاضیان این بخش اختصاص یافته است، گفت: تاکنون بانکهای استان ۷۸۱ هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی پرداخت کرده اند که از این مسیر زمینه ایجاد ۲۰ هزار و ۳۷۳ شغل فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: میزان مجوزهای صادره برای مشاغل خانگی در استان در سال گذشته سه هزار و ۷۰۴ مورد بوده که برای آن ۹۶ هزار و ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکها پرداخت شده و منجر به ایجاد پنج هزار و ۹۷۳ فرصت شغلی شده است.

بابایی اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز ۹۳۳ مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی صادر شده که برای آنها ۱۱ هزار و ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت و ۵۸۸ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ قانون بودجه مربوط به نهادهای حمایتی از منابع سال ۱۴۰۰ گفت: در این راستا برای مددجویان بهزیستی استان ۲۰۰ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکها پرداخت و برای سه هزار و ۳۳۴ نفر شغل ایجاد شده است، برای مددجویان کمیته امداد استان نیز ۷۷۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و برای ۱۱ هزار و ۸۹۴ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در خصوص تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مربوط به سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به میزان ۳۶ هزار و سه درخواست برای دریافت ۹۳۴ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای استان ارسال شد که از این تعداد به ۳۲ هزار و ۶۸۰ درخواست به مبلغ ۸۳۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.