به عقیده قهرمان کشتی جهان، یک مربی برای آنکه به موفقیت برسد باید خودش از نزدیک تمرینات شاگردانش را پیگیری کند.

مجید ترکان: از راه دور نمی‌شود تمرین داد و انتظار موفقیت داشت

به گزارش قدس آنلاین، مجید ترکان، سرمربی تیم کشتی نوجوانان حضور مستمر در اردوها و نظارت بر اجرای برنامه‌هایی که در نظر گرفته است را یکی از رمزهای موفقیت دانست و اظهار کرد: هر مربی‌ که کاری را بر عهده گرفته، باید خودش نظاره گر عملی شدن برنامه هایش باشد، وقتی به عنوان نمونه تمرین مرور فن داریم، خودم باید نظارت کنم و اینطور نباشد که کار را به دیگر واگذار کنم. یکی از فاکتورهای اساسی و مهم که باعث می‌شود کار خوب پیش برود، بالا سر تیم بودن است، نمی‌شود کار را از دور پیش برد و اجرای برنامه‌ها را به دیگران سپرد. باید من مربی از نزدیک ناظر باشم و این نظارت در به ثمر نشستن تلاش‌هایی که می‌شود، خیلی موثر و تاثیرگذار است.

چهارمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان درباره برنامه‌های آماده سازی تیم پیش از حضور در مسابقات آسیایی در قزقیرستان گفت: اردوهای ما تا اواخر خرداد که باید عازم قرقیزستان شویم، ادامه دارد، البته قرار بود در تورنمنت ترکیه شرکت کنیم که به دلایل مشکلاتی که در این کشور به وجود آمد، این مسابقات لغو شد و با توجه به فرصت کم باقی مانده تا مسابقات آسیایی، تنها با تمریناتی که در اردوها انجام می‌دهیم، آماده مسابقات می‌شویم. اگر در رده نوجوانان نتیجه خوبی بگیریم و در این رده، کشتی گیر از پایه خوب و قوی آموزش ببیند و رشد کند، وقتی به رده جوانان رسید هم همین مسیر را ادامه می‌دهد و پس از آن در رده بزرگسالان که ویترین کشتی است، می‌تواند برای ایران در مسابقات جهانی و المپیک افتخارآفرینی کند.

مسابقات آسیایی نوجوانان روزهای ۲۹ خرداد تا ۵ تیرماه و رقابت‌های جهانی نوجوانان اوایل مرداد ماه به در شهر رم برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.