رییس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم در شرایطی فردا پنجشنبه میهمان مردم آذربایجان‌شرقی هستند که این سفر از نظر تاثیرگذاری مثبت بر ابعاد حیات اجتماعی، عمرانی، سیاسی و فرهنگی این خطه حایز اهمیت است.

چرا سفر رییس جمهور به آذربایجان‌شرقی مهم است؟

به گزارش قدس انلاین، سفر رییس دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی بر خلاف روال مألوف با افتتاح چندباره طرح های عمرانی و حرکات نمایشی مبتنی بر آمار و ارقام مرتبط با اجرای این طرح ها همراه نخواهد بود، بلکه حجت الاسلام و المسلمین رییسی این بار در حرکتی ساختارشکنانه از منظر سفرهای استانی روسای دولت، به دنبال تلاش برای گذاشتن نقطه پایان بر طرح های نیمه تمامی است که عمر بعضی از آنها از ۲ دهه بیشتر می باشد. 

به عبارت دیگر در سفر فردای رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به آذربایجان شرقی، تصمیمات حیاتی درباره رفع چالش ها و مشکلات گریبانگیر این استان بیش از چهار میلیون نفری اتخاذ می شود و بنا بر اظهارات غیررسمی قرار است افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای  این منظور اختصاص یابد. 

رییس دولت سیزدهم در نخستین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی و در راستای عمل به شعار «عدالت محوری»، اهتمام خود را برای تعیین تکلیف طرح های نیمه تمامی به کار خواهد بست که بعضی از آنها ۶ دولت را تجربه کرده، اما به پایان نرسیده اند؛ مقرر است در این سفر تصمیمات جدی برای اتمام این طرح های راهبردی گرفته شود. 

مدیریت ارشد آذربایجان شرقی نیز به عنوان نماینده عالی دولت مردمی در این خطه، از چند ماه قبل با برگزاری نشست های کارشناسی با نخبگان، کارشناسان و مسوولان نهادهای دولتی، ضمن احصاء مشکلات و چالش های پیش روی این استان، به صراحت و به دور از هر گونه محافظه کاری در محافل مختلف و نشست های رسانه ای بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در کشور و بهره مندی متناسب با جایگاه این خطه از منابع ملی و محلی تاکید کرده است. 

به عبارت دیگر مسوولان ارشد آذربایجان شرقی به نمایندگی از مردم این خطه در سفر فردا پنجشنبه رییس جمهور و اعضای کابینه به این خطه به دنبال اخذ مصوباتی هستند که به توسعه متوازن و همپای آن در مقایسه با سایر استان های هم وزن بیانجامد، مطالبه ای که در دهه های اخیر مغفول مانده و گلایه مردم را از دولت های قبلی به دنبال داشته است. 

با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز آذربایجان شرقی و پیشینه درخشان آن در صیانت از هویت ایرانی- اسلامی، پیش بینی می شود که رییس جمهور و اعضای هیات دولت مصوبات تاثیرگذار در ارتباط با تکمیل طرح های فراموش شده حوزه های آب، راه، مدرسه سازی، صنعت و معدن، شهرک های صنعتی، نظام سلامت، فضاهای فرهنگی و ... داشته باشند که زمینه ساز برون رفت استان از رکود و رخوت دهه های گذشته و ارتقای جایگاه آن در معادلات درون سرزمینی باشد.

همان گونه که گفته شد، رویکرد دولت سیزدهم در سفرهای استانی، معطوف به بریدن روبان و افتتاح طرح های نیمه تمام و چندباره افتتاح شده نیست، بلکه رییس دولت و اعضای کابینه در سفر به آذربایجان شرقی با برپایی میز خدمت در سازمان های مختلف و مناطق متعدد کلان شهر تبریز، به دنبال برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم، احصاء مشکلات موجود و صدور دستورات لازم برای حل آنها هستند. 

علاوه بر این معاونان و وزرای دولت سیزدهم به عنوان وزرای معین و نماینده ویژه رییس جمهوری با حضور در شهرستان های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی ضمن دیدار با مردم، بازدید از طرح های مهم و معطل مانده و شرکت در نشست شورای اداری برای حل مشکلات گریبانیگر آنان گام های عملی برمی دارند. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان نیز فردا ضمن حضور در جمع مردم در قالب دیدار با اقشار مختلف، نخبگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با شرکت در نشست شورای اداری استان و تصویب اعتبارات کلان، عزم دولت برای حل مشکلات مردم و تلاش برای به سرانجام رساندن طرح های نیمه تمام را به نمایش می گذارد.

بدیهی است که اهمیت تصویب اعتبار برای تعیین تکلیف ۹ سد مهم، برچیدن بیش از ۳۰۰ مدرسه کانکسی، تامین انرژی برق مورد نیاز ۵۴ شهرک صنعتی به عنوان پیشران توسعه صنعتی، حل مشکلات راه های روستایی و بزرگراه ها و آزادراه ها و ... در شرایطی که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه می باشد، دو چندان است.

امید می رود که بیست و دومین سفر استانی رییس دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی، ضمن زمینه سازی برای توسعه هر چه بیشتر این خطه، کام مردم را نیز از دستاوردهای آن شیرین کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.