رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته در معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد، حدود ۹ هزار نفر از درخواست‌کنندگان جدید فاقد شغل و درآمد هستند که شامل جانبازان شیمیایی سردشت نیز می‌شود.

قاضی‌زاده: ۹ هزار درخواست‌کننده جدید مشمول دریافت کمک‌معیشت جانبازان معسرند

به گزارش قدس آنلاین، نشست سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای هیأت‌مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت روز سه‌شنبه دهم خردادماه در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست بر تلاش بین‌المللی برای طرح شکایت حمله شیمیایی به شهرستان سردشت تأکید کرد و گفت: این شکایات و تلاش‌ها می‌تواند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شود و مستندات لازم در این زمینه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود.

وی خواستار توجه نهادها و سازمان‌های دیگر برای حل مشکلات مجروحان شیمیایی سردشت از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و افزود: برای برگزاری همایش مصدومین شیمیایی ضرورت دارد هیأت امنایی از همه سازمان‌ها و نهادها به این منظور تشکیل شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان عضوی در این هیأت از برگزاری این همایش حمایت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد پرداخت کمک‌معیشت به جانبازان معسر ابراز داشت: بر اساس بررسی صورت گرفته در معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود ۹ هزار نفر از درخواست‌کنندگان جدید فاقد شغل و درآمد هستند که شامل جانبازان شیمیایی سردشت نیز می‌شود و امیدواریم این عزیزان نیز در سال جاری تحت پوشش قرار گیرند.

در این نشست عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و عادل مهری ورنیاب مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اعضای هیأت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت، از جمله صالح عزیزپوری اقدم، ناصر فتاح پور، سهراب بایزیدی و عبدالرحیم کریمی حضور داشتند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.