شرکت‌های سازنده کیت‌های تشخیص در حال رقابت برای توسعه آزمایش‌ها و تست‌های مختلف جهت تشخیص آبله میمون هستند.

 رقابت شرکت‌های جهان برای ساخت کیت‌های تشخیص آبله میمون

به گزارش قدس آنلاین، شرکت‌های سازنده کیت‌های تشخیص در حال رقابت برای توسعه آزمایش‌ها و تست‌های مختلف برای تشخیص آبله میمون هستند. تلاش ها از ماه گذشته آغاز شد؛ دقیقاً شبیه به اوایل سال ۲۰۲۰، زمانی که شرکت‌ها برای کمک به تشخیص کووید-۱۹ در تلاش بودند تا کیت‌هایی بسازند تا بتوانند در بازار رقابتی سود بیشتری کسب کنند.

اما تقاضا برای آزمایش آبله میمون کمتر از کرونا است؛ چرا که آبله میمون به اندازه کرونا قابل انتقال و خطرناک نیست، معمولاً از طریق تماس نزدیک منتقل می شود و می تواند علائمی شبیه آنفولانزا و ضایعات پوستی پر از چرک ایجاد کند که معمولاً برطرف می شوند. برخلاف ظهور ناگهانی کووید، واکسن‌ها، درمان‌ها و آزمایش‌هایی وجود دارند که می‌توانند از قبل به مهار شیوع آبله میمون کمک کنند.

ویروس آبله میمون بخشی از خانواده ارتوپاکس ویروس ها است که شامل آبله و آبله گاوی نیز می شود.

از اوایل ماه می، بیش از ۵۵۰ مورد تایید شده آبله میمون در حدود ۳۰ کشور گزارش شده است. اکثر این بیماران در اروپا بودند و ارتباطی با آفریقا که منشا این ویروس است، نداشتند. البته باید گفت که تاکنون هیچ مرگی بر اثر این بیماری گزارش نشده است.

دانیل باوش، مدیر ارشد تهدیدات نوظهور و امنیت بهداشت جهانی گفت: هنوز نیازی به صدها هزار آزمایش وجود ندارد. این بیماری، کووید بعدی نخواهد بود. بنابراین فکر نمی‌کنم نیاز به تست تشخیص زیاد باشد.

برخی از کشورها، از جمله سوئیس و هلند که موارد انگشت شماری از این بیماری را گزارش کرده اند، می گویند که در حال حاضر ظرفیت آزمایش کافی برای آبله میمون را دارند. انگلیس که در آن نزدیک به ۲۰۰ مورد تایید شده، در حال کار روی افزایش ظرفیت تشخیص است.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفته که انتظار می رود، شدت بیماری افزایش یابد. رئیس اتحادیه اروپا نیز هشدار داد که با تجمع مردم برای مهمانی‌ها و جشنواره‌ها در تابستان، شیوع این بیماری می‌تواند تسریع شود.

تست‌های موثر برای تشخیص آبله کدامند؟

به طور کلی دو نوع آزمایش وجود دارد: آزمایش‌های PCR و آنتی‌ژن برای تشخیص اینکه آیا یک فرد در حال حاضر یا اخیراً آلوده شده طراحی شده‌اند؛ و آزمایش‌های آنتی‌بادی نشان می‌دهند که آیا فرد قبلاً آلوده شده است یا خیر.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، آزمایش‌های PCR، تست استاندارد طلایی برای تشخیص آبله میمون است. در حالی که نحوه طراحی آزمایش‌های آنتی ژن و آنتی‌بادی احتمال اینکه نتیجه مثبت به طور قطعی آبله میمون را نشان دهد، کمتر می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی می گوید، مشخص نیست که آیا افراد آلوده اما دارای علامت می توانند ویروس را گسترش دهند یا خیر. بنابراین مشخص نیست آزمایش احتیاطی در مورد موارد مشکوک هم مورد نیاز است یا خیر.

با این حال، از آنجایی که انتظار می رود موارد مشکوک تا ۲۱ روز قرنطینه شوند، آزمایش های آنتی ژن سریع می تواند مفید باشد.

در حال حاضر هیچ گزارشی از پخش شدن گسترده ویروس بین مردم، وجود ندارد. بیشتر سازندگان تست تشخیص روی آزمایشات PCR برای آبله میمون متمرکز هستند. تعدادی دیگر، از جمله شرکت Tetracore Inc، روی آزمایشات آنتی ژن سریع کار می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.