آیین گلباران قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد در پل تاریخی باقرآباد با حضور مسئولان شهرستان های دشت ورامین و با حضور علاقمندان به مکتب شهید و شهادت برگزار شد.

محل شهادت شهدای ۱۵ خرداد گلباران شد

به گزارش قدس آنلاین، عصر شنبه آئین گلباران قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد در پل تاریخی باقرآباد با حضور مسئولان شهرستان‌های دشت ورامین و با حضور علاقمندان به مکتب شهید و شهادت برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم بیان داشت: ملت ایران در روز ۱۴ خرداد احساس یتیمی کرد، آن‌ها امامی را از دست دادند که به حق، حق پدری بر گردنشان داشت و این عشق و علاقه را پس از سال‌ها از رحلت ایشان قابل لمس و مشاهده است.

وی در خصوص حادثه دردناک قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: شهدای ۱۵ خرداد دشت ورامین، در اوج غربت به ندای امام خود لبیک گفتند و کیلومترها را در آفتاب سوزان ورامین طی مسیر کردند فقط به این دلیل که شنیدند مرجع و امامشان دستگیر شده است؛ به نظر شما اگر این مردم در مدینه بودند اجازه می‌دادند به اهل بیت جسارت شود، قطع به یقین جان می‌دادند و مثل شهدای ۱۵ خرداد هرگز تسلیم طاغوت زمان خود نمی‌شدند.

محمودی افزود: ۱۵ خرداد الگو گرفته از مکتب دین اسلام است و اگر امروز در برخی کشورهای اسلامی کفن به تن می‌کنند و به جنگ غاصبان سرزمینشان می‌روند از میراث عاشورا و شهدای ۱۵ خرداد نشان گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: اگر امروز پرچم انقلاب اسلامی در کشورهای مقاومت برافراشته است ریشه اش در ۱۵ خرداد است باید ادای دین به این شهدا کنیم.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، امام‌جمعه قرچک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش مردم در حفظ انقلاب اسلامی بیان داشت: نقش مردم ما بخاطر در صحنه بودن در قیام خونین ۱۵ خرداد بسیار مهم است و اکنون هم تکلیف بر مردم مانند همیشه روشن است.

وی گفت: نقش مردم دشت ورامین در قیام ۱۵ خرداد مهم است چرا که انقلاب اسلامی متکی به حضور مردم می باشد.

اسماعیلی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و اهداف آن مانند حفظ انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان (عج) باید دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.