۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 802047

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: دیر انجام شدن اصلاحات ارزی باعث شده که هزینه‌های جانبی اجرای این طرح افزایش پیدا کند و به همین دلیل دولت باید در این حوزه دست به عصا عمل کند.

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی پس از اجرای سیاست اصلاحات ارزی دولت، اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه بخش خصوصی در سال‌های گذشته بارها اعلام کرده بود که سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی به نفع اقتصاد ایران نیست و باید در این زمینه سیاست‌ها تغییر کند؛ اما ما شاهد آن بودیم که این اصلاحات برای نزدیک به یک دهه دیر انجام شد.

وی ادامه داد: قطعا اگر در زمان مد نظر این اصلاحات در دستور کار قرار می‌گرفت هزینه‌های جانبی و مشکلات اجرایی بسیار کمتر بودند؛ اما در شرایط فعلی باید سختی‌های جدیدی را نیز تحمل کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید اصلاحات ارزی به شکل پلکانی انجام شود به سایت این اتاق، گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم بحث افزایش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی است. با بالا رفتن این قیمت‌ها توان خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و آنها امکان فعال کردن تمام ظرفیت بازار را ندارند.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که در یک زمان بندی پنج ساله این اصلاحات به مرحله نهایی برسد و اقتصاد ایران بتواند تا آن زمان خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه افزایش بهای تمام شده کالاهای ایرانی در حوزه صادرات نیز تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما باید قیمت تمام شده محصولات خود را طوری ارائه کنیم که در کنار تامین نیازهای داخل کالاهای ایرانی امکان رقابت در بازارهای بین‌المللی را نیز پیدا کنند. در حال حاضر ما این ظرفیت را در برخی بازارها از دست داده‌ایم و باید برای به دست آوردن آنها بار دیگر تلاش کنیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.