طرح تفصیلی محدوده منفصل قرقی و مهرگان در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد به تصویب رسید.

طرح تفصیلی قرقی و مهرگان در شورای شهر مشهد مصوب شد

به گزارش قدس انلاین،  رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در توضیح این طرح اظهار کرد: طرح تفصیلی محدوده منفصل قرقی و مهرگان مشهد پس از ۱۰ سال معطلی امروز مورد تایید قرار گرفت.

حمید ضمیری افزود: این طرح پس از تایید و تصویب در شورای شهر برای تصویب نهایی و ابلاغ به کمیسیون ماده ۵ استان (مرجع تایید تغییر کاربری اراضی) ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به نگرانی حجت‌الاسلام حسن منصوریان رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مبنی بر تغییر کاربری حدود ۱۲ مسجد در این طرح به کاربری خاطر نشان کرد: مشاور طرح از برخی کاربری‌های مذهبی غفلت کرده که قابل اصلاح است.

سال ۱۳۹۱ منطقه  قرقی و مهرگان به عنوان محدوده منفصل شهری به رسمیت شناخته شد که پس از آن باید طرح تفصیلی برای آن تهیه می‌شد تا طرحهای توسعه شهری با هدف توسعه، ضوابط و معیارهای صدور پروانه، محقق شود.

رایگان شدن استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در بوستان‌های بانوان

در ادامه جلسه علنی امروز طرح رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر رایگان شدن استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در بوستان بانوان مشهد بررسی و مصوب شد.

فاطمه سلیمی در خصوص این طرح اظهار کرد: دوچرخه‌سواری در بوستانهای بانوان از خواسته‌های بانوان است، اما استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی برای بانوان در بوستانها با پرداخت بهای خدمات همراه است.

وی اضافه کرد: توسعه فضاها و امکانات ورزشی ویژه بانوان ضروری است و باید در این خصوص اهتمام داشت.

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین دوچرخه‌های اشتراکی در اختیار بانوان در بوستانهای بانوان به میزان درخواست‌ها نیست و باید تقویت شود.

در پایان اعضای شورای شهر با رایگان شدن ارائه خدمات دوچرخه‌های اشتراکی در بوستان‌های ویژه بانوان موافقت کردند.

کمک ۴۰ میلیاردی شهرداری مشهد برای سفرهای راهیان نور

تصویب لایحه تامین بخشی از هزینه‌های راهیان نور سپاه امام رضا (ع) از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز است.

همچنین در این جلسه مصوب شد، استفاده از دوچرخه اشتراکی در بوستانهای ویژه بانوان رایگان شود.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد، در راستای حمایت از سفرهای راهیان نور و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، نسبت به پرداخت مبلغ ، ۴۰ میلیارد ریال به سپاه امام رضا (ع) اقدام کند.

تصویب طرح اصلاح و بازنگری دریافت عوارض از بناهای ابقا شده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و نامگذاری برخی معابر فرعی به نام شهدا از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد است.
انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.