۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 802332

رئیس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور با صدور پیامی بهبود نظام حکمرانی محیط‌ زیستی در ابعاد بین‌المللی، ملی و محلی و همکاری و مشارکت کلیه دست‌اندرکاران دولتی، خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد و آحاد ملت در حفاظت از منابع زیستی امری لازم و محتوم است.

 مشارکت مردمی برای حفاظت از منابع زیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، متن پیام دکتر مسعود منصور بدین شرح است: محیط زیست و منابع‌طبیعی به عنوان ظرف حیات و تکامل انسان، ودیعه‌ الهی ارزشمندی است که امروز بیش از هر دوره‌ای نیازمند توجه ویژه است.

بروز بحران‌های محیط‌ زیستی و منابع‌ طبیعی نظیر تغییر اقلیم و گرم شدن زمین، خشکسالی‌های متوالی و افزایش گرد و غبار، آلودگی هوا، آب و خاک و تخریب جنگل‌ها و مراتع و غیره، ریشه‌ها و پیامدهای جهانی و منطقه‌ای دارد. بدون شک برای غلبه بر مسائل و مشکلات این‌چنینی که امنیت زیستی و حیاتی کشورها را به مخاطره انداخته است، بهبود نظام حکمرانی محیط‌ زیستی در ابعاد بین‌المللی، ملی و محلی و همکاری و مشارکت کلیه دست‌اندرکاران دولتی، خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد و آحاد ملت در حفاظت از منابع زیستی امری لازم و محتوم است.

اینجانب به همراه جنگلبانان و کارکنان سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، فرارسیدن هفته محیط زیست با شعار «محیط‌زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه» را به جناب آقای دکتر علی سلاجقه و مجموعه همکاران خدوم آن سازمان به‌ویژه محیط‌بانان و کنشگران این حوزه عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم اقدامات و عملکردهای دو سازمان، زندگی سالم هموطنان و سرسبزی میهن اسلامی‌مان را افزون نماید. ان شاءالله.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.