بروز اختلال در سامانه‌های "من‌کارت" شهرداری مشهد در روزهای اخیر، امکان شارژ کارت را از شهروندان گرفته است اما علیرغم فراگیر بودن این مشکل، برخی رانندگان اتوبوس‌های درون‌شهری اقدام به دریافت کرایه نقدی به میزان ۲ برابر نرخ مصوب از مسافران می‌کنند.

اختلال در سامانه "من‌کارت" و سرگردنه‌گیری از شهروندان مشهدی

به گزارش قدس آنلاین، از روز پنجشنبه هفته گذشته، اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه‌ اینترانت (داخلی) شهرداری تهران، برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس خارج کرد و پس از آن سامانه‌های خدمت‌رسانی شهرداری تهران برای بررسی‌های بیشتر فنی توسط سازمان فاوا، موقتاً از دسترس خارج شد.

این موضوع منجر به ایجاد اختلال در سامانه شارژ من کارت در کلانشهر مشهد نیز شد و دستگاه‌های شارژ من کارت از دسترس خارج شد.

از سویی طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، هزینه هر تراکنش در اتوبوس های حمل و نقل شهری مبلغ هزار تومان است اما چنانچه شهروندی از من کارت برای انجام تراکنش استفاده نکند باید مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان به صورت نقدی پرداخت کند.

با ایجاد اختلال در سامانه من کارت، شهرداری مشهد اعلام کرد تا رفع این مشکل، رانندگان اتوبوس همان مبلغ هزار تومان را به صورت نقدی از شهروندان دریافت کنند و اخذ مبلغ اضافه تخلف است، اما طبق گزارش های رسیده و بازدید میدانی خبرنگار برخی از رانندگان از این موضوع سر باز زده و از شهروندان بابت هر تراکنش مبلغ ۲ هزار تومان دریافت می‌کنند.

یکی از همین رانندگان امروز در واکنش به اعتراض خبرنگار  مبنی بر چرایی دریافت مبلغ اضافه و بر خلاف دستور شهرداری، اظهار داشت: ما گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ایم و اگر شهروندی قصد پرداخت نقدی کرایه را داشته باشد باید ۲ برابر مبلغ زدن من کارت ( ۲ هزار تومان) پرداخت کند.

دریافت تعدادی گزارش تخلف

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد در این خصوص  گفت: با ایجاد اختلال در سامانه شارژ من کارت، به سازمان اتوبوسرانی ابلاغ شده است تا رانندگان را از اخذ مبالغ اضافی از شهروندان در ازای پرداخت نقدی بازدارند.

سیدناصر نعمتی خاطرنشان کرد: بر این اساس تا رفع کامل اختلال سامانه، مبلغ کرایه نقدی شهروندان همان هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیمانکار شارژ من کارت در مشهد همان پیمانکار سامانه "تهران من" است که پس از ایجاد مشکل در سرورهای این سامانه در پایتخت، این سامانه در مشهد نیز با اختلال مواجه شده است.

نعمتی ادامه داد: با وقوع این اختلال، امکان شارژ جدید برای من کارت ها فراهم نبود که در ۱۰ ساعت اول مشکل حل شد، اما اختلالی در سامانه ایجاد شده که به صورت کامل رفع نشده و تا رفع کامل اختلال، مبلغ کرایه اتوبوس در پرداخت نقدی و غیرنقدی برابر است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین الملل شهرداری مشهد افزود: پس از رفع اختلال سامانه و در شرایط عادی، دریافت مبلغ نقدی کرایه توسط اتوبوسرانان نیز هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود و در هر صورت اخذ مبلغ بیش از آن تخلف است.

وی ادامه داد: دیروز نیز برخی از رانندگان خطوط اتوبوس‌رانی تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند که به آنها تذکر داده شد.

اختلال در سامانه "من‌کارت" و سرگردنه‌گیری از شهروندان مشهدی

اعلام تخلفات به سامانه تلفنی ۱۳۷

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در این خصوص  گفت: با توجه به ایجاد اختلال در سامانه شارژ من کارت، به اتوبوسرانان و مینی بوسرانان اعلام شده است تا از اخذ مبلغ اضافی از شهروندان خودداری کنند.

عباس اتحادی افزود: هم‌اینک در اغلب پایانه ها، مشکل شارژ من کارت رفع شده است اما در برخی پایانه ها همچنان مشکل وجود دارد و تا رفع کامل اختلال، مبلغ نقدی دریافتی از مسافران براساس نرخ تراکنش با من کارت خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف، موضوع را با کد اتوبوس از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا رسیدگی و با رانندگان متخلف برخورد شود.


انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.