هزینه قربانی زائران حج تمتع سال جاری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این امر در حالی است که سال ۹۸ هزینه قربانی یک میلیون تومان بود.

هزینه قربانی نسبت به آخرین حج تمتع با حضور ایرانیان ۲ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، یکی از اعمال حج تمتع، قربانی کردن است که هر ساله هزینه قربانی بر اساس نرخ مصوب بانک توسعه اسلامی و برای حجاج همه کشورهای مشارکت‌کننده، تعیین‌ می‌شود.

هزینه قربانی به صورت مجزا در صفحه هر زائر قرار دارد که زائران برای تشرف به سرزمین وحی باید علاوه بر فیش اصلی و تکمیلی، این مبلغ را نیز به عنوان فیش قربانی واریز کنند. هزینه قربانی در عربستان که روز عید قربان به عنوان یکی از اعمال حج تمتع انجام می‌شود، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این امر در حالی است که هزینه قربانی در حج تمتع سال ۹۸، یک میلیون تومان بود که اکنون این مبلغ ۲ برابر شده است.

بر همین اساس، زائران باید قبل از اعزام این مبلغ را نیز پرداخت کنند و به این ترتیب هزینه حج تمتع از ۴۵ میلیون تومان به طور متوسط، به ۴۷ میلیون تومان خواهد رسید.

در حج تمتع هر زائر فقط امکان خرید یک رأس قربانی با نرخ مصوب را دارد و برای انجام قربانی دوم باید مبلغی اضافه پرداخت کند که در سال‌های گذشته این مبلغ ۵۰۰ ریال سعودی بود که به طور حتم با افزایش هزینه مصوب قربانی، این مبلغ نیز بیشتر شده است.

به گزارش فارس، امسال با وجود تصمیم دیرهنگام سعودی‌ها نسبت به پذیرش زائر خارجی و همچنین افزایش هزینه‌های این سفر معنوی، سازمان حج و زیارت به سرعت نسبت به ثبت‌نام مشمولان حج تمتع ۱۴۰۱ اقدام کرد و همچنان روند نام‌نویسی از متقاضیان حج تمتع سال جاری با تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد.

با وجود وعده سازمان حج و زیارت درباره ثابت بودن قیمت حج برای آنهایی که سال ۹۹ هزینه را پرداخت کرده بودند، عربستان به یکباره هزینه‌های حج به ویژه برای ایام تشریق را افزایش داد و به این ترتیب در حالی که سازمان حج و زیارت پیش‌بینی می‌کرد بعد از پایان حج تمتع، بخشی از پرداختی زائران را باز می‌گرداند، مجبور به درخواست بخشی از هزینه‌ها از زائران شد و به طور متوسط زائران ۸ میلیون تومان به جز هزینه‌هایی که سال ۹۹ پرداخت کرده بودند، به عنوان فیش تکمیلی واریز کردند تا بتوانند عازم این سفر معنوی شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.