بامداد امروز قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد. هم‌اکنون طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه ۲۱فوتی و ۴۳ مصدوم داشته که ۵ نفر از مصدومان حالشان وخیم است.

۲۱ فوتی و ۴۳ مصدوم در حادثه قطار مشهد - یزد

به گزارش قدس آنلاین، خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد.

وی افزود: در حال حاضر تیم‌هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند. از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متأسفانه در این حادثه  ۲۱نفر فوت کردند و ۴۳ مصدوم داشته که ۵ نفر از مصدومان حالشان وخیم است.

برخورد بیل‌مکانیکی عامل سانحه قطار مشهد-یزد

معاون مسافری راه‌آهن ، نیز  درباره آخرین وضعیت سانحه قطار مسافری مشهد ـ یزد که بامداد امروز رخ داد اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت ۰۵:۳۰ صبح امروز هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس ۵ واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد.

میرحسن موسوی  توضیح داد: طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بوم آن به لکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.

موسوی اظهار داشت: این بیل مکانیکی طبق اطلاعات ‌اولیه به منظور بهسازی خط‌آهن در آن منطقه مستقر بوده است اما فاصله کافی از خط نداشته است.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه این قطار ۳۴۸ نفر مسافر داشته است گفت: طبق اعلام سازمان اورژانس ۲۱ نفر از مسافران این حادثه متأسفانه جان باخته‌اند و حدود ۴۳نفر مصدوم داریم.

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر از ایستگاه راه‌آهن طبس قطار فوق‌العاده به محل وقوع حادثه اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه راه‌آهن طبس منتقل کند و از آنجا با اتوبوس مسافران جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: کمیسیون عالی سوانح به محض دریافت اطلاعات اولیه به محل حادثه اعزام شده است.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد:‌علت بروز این حادثه از سوی کمیسیون عالی سوانح مشخص خواهد شد و دلیل اصلی وقوع این حادثه پس از بررسی‌های کمیسیون اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر این خط ریلی کماکان مسدود است گفت:‌ نیروهای امدادی و قطار نجات به محل حادثه اعزام شده‌اند.

اسامی فوت شدگان تاکنون به شرح زیر است

در حال بروز رسانی ....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    ایا این عکس لیست فوت شدگان درست هست ؟ اینا که جزو مصدومان بودند. لطفاعکس با سربرگ درست بزارید . خانواده ها نگران هستند