۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 802572

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ایستگاه‌های پایش دائم، برحسب شاخص کیفیت هوا (AQI) عدد ۱۷۵ و وضعیت قرمز را نشان می‌دهد.

هوای اصفهان در وضعیت قرمز

به گزارش قدس آنلاین از اداره کل هواشناسی اصفهان، شاخص کیفیت هوای اصفهان در ۲۴ساعت منتهی به ساعت ۷ صبح امروز(چهارشنبه، ۱۸ خرداد) نیز عدد ۱۵۶ و وضعیت ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وزش باد، افزایش غلظت ریزگردها و کاهش کیفیت هوا تا پایان امروز، پیش‌بینی کرد کیفیت هوای امروز اصفهان در شرایط ناسالم برای عموم و در بعضی از ساعات روز در شرایط خیلی ناسالم در بیشتر مناطق استان، به‌ویژه در مناطق شمال، مرکز و شرق استان باشد.

اداره کل هواشناسی استان نسبت به لغزندگی سطح جاده، احتمال برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی و روان آب موقتی به‌صورت محدود، خیزش گرد و خاک به‌صورت محلی، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها هشدار داد. همچنین با توجه به شرایط جوی استان، احتیاط هنگام تردد، عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، استحکام سازه‌های موقت، عدم تردد غیرضروری به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر در شرایط گرد و خاک توصیه ‌شده است.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان نیز با تشکیل جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، با توجه به گزارش مدیرکل هواشناسی استان مبنی بر شدت انتشار پدیده گرد و غبار به ویژه در مناطق مرکزی استان که احتمالاً ناشی از فعال شدن کانون جدید است و پیش‌بینی استمرار این شرایط طی روزهای آینده، موارد ذیل را برای پیگیری و اجرا مصوب کرد:

۱- صدور هشدار و توصیه‌های بهداشتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌ویژه برای گروه‌های آسیب پذیر

۲- اطلاع‌رسانی و لغو کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز به‌ویژه در شهرستان‌های واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان تا پایان هفته جاری توسط اداره کل ورزش و جوانان استان

۳- اطلاع‌رسانی در خصوص ممنوعیت فعالیت‌های بدنی و ورزش های همگانی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر اصفهان و شهرستان‌های واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان توسط شهرداری‌ها

۴- توقف فعالیت‌های عمرانی توأم با تولید گرد و غبار در شهرها

۵- اطلاع‌رسانی و توقف کلیه فعالیت‌های صنعتی و معدنی توام با ایجاد گرد و غبار (آسیاب، سنگ کوبی، برداشت، حمل و نقل، ریزش و...) در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان توسط سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان.

۶- تشکیل جلسه و بررسی آخرین وضعیت و اعلام نظر دقیق در خصوص کانون‌های جدید گرد و غبار در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط (سازمان جهاد کشاوزی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.