طالبان اعلام کرد همزمان با بازگشت شماری از مقامات ارشد دولت پیشین، فاروق وردک، وزیر آموزش و پرورش نیز با تلاش‌های این گروه به افغانستان بازگشته است.

بازگشت شماری از مقامات ارشد دولت «اشرف غنی» به افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان از بازگشت شماری از مقامات ارشد دولت گذشته از جمله وزیر حمل و نقل و وزیر آموزش و پرورش به افغانستان خبر داد.

کمیسیون تماس امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: فاروق وردک، وزیر آموزش و پرورش و وزارت دولت در امور پارلمانی دولت پیشین با تلاش های کمیسیون تماس به افغانستان بازگشته است. 

وردک در فرودگاه کابل در خصوص تصمیم خود برای بازگشت به افغانستان گفت: بسیاری از افغان‌ها که در خارج از کشور هستند تمایل دارند به کشور خود بازگشته و به مردم خدمت کنند. 

وی افزود: زمانی که تصمیم به بازگشت به وطن خودم را داشتم بسیاری از دوستان با من تماس گرفته و اعلام کردند که خواهان بازگشت به افغانستان هستند. 

این مقام ارشد دولت سابق در پایان گفت: انسان در هیچ جا به جز وطن خود مورد عزت و احترام نیست. 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه) نیز امان الله غالب، رئیس سابق برشنا به افغانستان بازگشته و طالبان اعلام کرد که از تجربیات وی استفاده خواهد کرد.

«احمدالله وثیق»، سخنگوی کمیسیون تماس طالبان در توئیتی ضمن اعلام خبر بازگشت رئیس پیشین برشنا نوشت: « امان‌الله غالب، رئیس شرکت برق دولت پیشین با تلاش‌های کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان به کشور بازگشت، ما از او استقبال می‌کنیم و از تجربیات و توصیه‌های بهره خواهیم گرفت.»

از طرف دیگر هفته گذشته حسن مبارک عزیزی، وزیر حمل و نقل دولت سابق نیز به افغانستان بازگشته بود و مورد استقبال قرار گرفته بود. 

همزمان با بازگشت وزیر حمل و نقل دولت گذشته،  شیخ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و رئیس کمیسیون تماس از بازگشت 7 نفر از از اعضای کادر علمی دانشگاه‌ها به افغانستان خبر داده بود.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان به منظور ارتباط با رهبران سیاسی و نخبگان این کشور که به دنبال تحولات اخیر به خارج سفر کردند، از سوی طالبان تشکیل شده و قرار است فعالیت این کمیسیون تشدید شود.

به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان برخی از سیاسیون و تجار این کشور به خارج از کشور سفر کردند، این در حالی است که بسیاری از مقامات ارشد طالبان اعلام کردند که این گروه خواستار بازگشت نخبگان و رهبران سیاسی دولت گذشته به افغانستان بوده و امنیت و عزت آنها تامین خواهد شد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.