رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشکده های پرستاری و داروسازی در عراق با همکاری این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود که آموزش در این ۲ دانشکده را استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر عهده خواهند داشت.

راه اندازی دانشکده‌های پرستاری و داروسازی در عراق با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس انلاین، دکتر محمد علی کیانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتباطات و تعاملات انجام شده در سفر به عراق، افزود: در حوزه ارتباطات بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به توفیقات خوبی دست یافته است که از آن جمله می‌توان به ارتباط با دانشگاههای منطقه و فرا منطقه اشاره کرد.

وی بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاههای الزهرا و وارث الانبیا در کربلا، تامین تجهیزات و هزینه ساخت دانشکده‌های داروسازی و پرستاری بر عهده کشور عراق و مسوولیت تامین اساتید دانشکده داروسازی در دانشگاه الزهرا کربلا و دانشکده پرستاری در دانشگاه وارث الانبیا عراق بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حوزه اعزام اساتید پژوهشی برای آموزش به پژوهشگران عراقی نیز تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه کربلا منعقد شده است.

وی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی عراق درخواست اعزام استادان و پزشکان متخصص حوزه زنان برای راه‌اندازی بیمارستان جدید الاحداث زنان در کربلا را داشته است که این موضوع در دست بررسی است.

دکتر کیانی ادامه داد: در حوزه دانشگاه کربلا نیز آموزش پزشکان رشته‌هایی مانند جراحی اعصاب و ارتوپدی مد نظر قرار گرفت تا این پزشکان بتوانند از آموزش اساتید فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشور تاجیکستان گفت: تفاهمنامه‌ای با دانشگاه ملی تاجیکستان در حوزه آموزش استادان و همچنین پذیرش دانشجو منعقد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اعزام بیماران تاجیکستانی به مشهد برای درمان از دیگر ابعاد بازدیدهای بین‌المللی این دانشگاه با کشورهای همسایه مانند تاجیکستان است.

وی خاطر نشان کرد: درخواست‌ کشورهای همسایه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه آموزش و درمان نشان دهنده مرجعیت علمی و جایگاه علمی اساتید این دانشگاه است.

کرونا هنوز تمام نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آخرین وضعیت کرونا در خراسان رضوی و کشور گفت: خوشبختانه با تزریق گسترده واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه  استفاده از ماسک از سوی مردم، بیماری تا حدودی کنترل شده است به نحوی که مسوولان سازمان جهانی بهداشت بابت مهار پیک ششم کرونا، کشور ما را به عنوان الگوی جهانی معرفی کرده است.

دکتر کیانی افزود: کرونا هنوز تمام نشده است، بنابراین عادی انگاری مردم می‌تواند خطرآفرین باشد، چراکه هم اکنون شاهد شیوع سویه‌های مختلف کرونا در کشورهای دیگر هستیم.

وی افزود: هم اینک در شرایط پیک کرونا قرار نداریم و خراسان رضوی مرگ و میر در حد صفر یا یک نفر را طی ۱۲ روز گذشته تجربه می‌کند، اما باید توجه کرد که در چنین شرایطی افزایش آگاهی مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید رسانه‌ها در راستای افزایش سطح سواد سلامت جامعه تلاش کنند.

دکتر کیانی خاطر نشان کرد: با وجود تمام تلاش های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان واکسیناسیون دز سوم در مناطق زیر پوشش کمتر از میانگین کشوری است و این موضوع نگران کننده است، زیرا پس از گذشت ۶ ماه از واکسیناسیون میزان ایمنی ایجاد شده توسط واکسن کاهش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند برای سلامتی مردم خطرآفرین باشد، لذا از مردم تقاضا داریم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزکشی مشهد گفت: طی هفته آینده سند سواد سلامت جامعه رونمایی خواهد شد تا همانند دوران پیک کرونا، ارگان‌ها و نهادهای مختلف در راستای پایش و کنترل بیماری در سطح جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.