افتتاحیه اکران سراسری فیلم «بدون قرار قبلی» با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و دیگر عوامل این فیلم در میان اهالی و علاقه‌مندان به سینما صبح دیروز در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد.

تقدیر قشنگی برای فیلمم رقم خورد

در این مراسم از سال‌ها فعالیت هنری رضا صابری از بازیگران این فیلم و پیشکسوت تئاتر مشهد قدردانی شد. همچنین برخی عوامل تولید این فیلم همچون محمود بابایی؛ تهیه‌کننده، بهروز شعیبی؛ کارگردان، فرهاد توحیدی؛ فیلم‌نامه‌نویس، کیوان مقدم؛ طراح صحنه، امین میری؛ بازیگر و حامی ترابی؛ بازیگر کودک فیلم نیز مورد قدردانی قرار گرفتند. بهروز شعیبی، کارگردان این فیلم که سال گذشته سیمرغ فیلمش را به آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) تقدیم کرده بود در افتتاحیه «بدون قرار قبلی» و در آستانه میلاد امام رضا(ع) خبر از نیم‌بها شدن بلیت این فیلم در سینماهای سراسر کشور در سالروز ولادت امام هشتم(ع) داد. مدیر عامل بیمه سلامت هم در آستانه میلاد امام رئوف به جامعه اوتیسم کشورمان خوش‌خبری داد که هزینه‌های درمان این بیماران زیر پوشش حداکثری بیمه سلامت ایران قرار خواهد گرفت. 

آرزویی که محقق شد
فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی با نگاهی به رمانی از مصطفی مستور، برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم فجر سال گذشته است که از دیروز روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است. این فیلمساز که در پنجمین تجربه سینمایی خود تلاش کرده قصه‌ای آرام و دغدغه‌مند را روایت کند در افتتاحیه فیلمش گفت: افتخار می‌کنم به عنوان یک فیلمساز توانستم در شهر خودم فیلم بسازم چون این آرزوی هر فیلمسازی است که در شهر خودش فیلم بسازد و شهرش را به زیبایی نشان دهد. 
او افزود: ما تجربه ویژه‌ای را در این فیلم از سر گذراندیم و روزهای سختی داشتیم چون درگیر متن آن بودیم و با فرهاد توحیدی از روزهای سختی عبور کردیم تا به این فیلم‌نامه رسیدیم. دوستان ما در بنیاد فارابی هم کمک کردند که این فیلم ساخته شود. 
شعیبی با بیان اینکه برای من افتخاری بود که رضا صابری در این فیلم ایفای نقش داشت، تأکید کرد: صداقت ویژگی خراسانی‌هاست و نشانی از ریا و دروغ در بین مشهدی‌ها نمی‌بینیم؛ چه در کوچه و خیابان و چه در میان کسبه. صداقت در بین خراسانی‌ها شهره است. 
این فیلمساز با تأکید بر اینکه علاقه و عشق ما به سرزمینمان ایران و علاقه ما به امام رضا(ع) واضح است، عنوان کرد: خوشحالم که افتتاحیه فیلم بدون قرار قبلی در آستانه میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد و این تقدیر قشنگ برای فیلم ما رقم خورد. 
وی با قدردانی از جامعه اوتیسم کشورمان یادآور شد: انجمن اوتیسم ایران در کنار فیلم ما بودند و امیدوارم ما هم در کنار آن‌ها باشیم. 
دکتر محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل بیمه سلامت ایران نیز خبر خوشی به جامعه اوتیسم ایران داد و گفت: با موافقت وزارت بهداشت و بیمه سلامت و در کنار پیگیری‌های انجمن اوتیسم ایران، بیمه پایه بچه‌های اوتیسم برقرار می‌شود تا حداکثر سهم خدمات درمان این بیماران زیر پوشش بیمه سلامت باشد. 
او افزود: نگاهمان این است که امسال این بیماران در گروه بیماران سخت درمان بتوانند سرویس‌های درمانی مناسب و در خور شأن دریافت کنند، این طرح در حال حاضر منتظر تصویب در هیئت دولت است.

 طلب خیر برای آینده سینمای ایران
در این مراسم به پاس سال‌ها فعالیت رضا صابری در تئاتر خراسان از او قدردانی شد و حامد بهداد به عنوان شاگرد وی در سخنانی گفت: اکران این فیلم و تلاقی افتتاحیه آن با میلاد امام رضا(ع) اتفاق قشنگی است که در زمانی قشنگ رخ داده و باید آن را به فال نیک گرفت. 
او ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه قطار مشهد به یزد و ریزش ساختمان متروپل عنوان کرد: من گلایه کوچکی از اهانت‌کنندگان به اهالی فرهنگ و هنر دارم، کسانی که با الفاظ زشت از ما یاد می‌کنند. حرف زشت و خشونت کلامی، کاری جلو نمی‌برد و بزرگوارانه نیست.
وی با اشاره به اتفاق‌های بدی که گاهی در سینما پیش آمده و سبب دلشکستگی اهالی آن شده خاطرشان کرد: بابت اتفاق‌های بدی که در سینمای ایران رخ داده احساس دردمندی می‌کنیم اما نقطه‌های نورانی و روشنی هم در سینما وجود دارد که بایستی دلخوش به آن‌ها بود به هر حال بابت هر اتفاق ناخوشایندی در سینما از جانب خودم عذرخواهی می‌کنم و طلب خیر برای آینده سینمای ایران دارم.
او با اشاره به سال‌ها شاگردی تئاتر زیر نظر رضا صابری گفت: به خاطر بمباران تهران و زمانی که نوجوان دبیرستانی بودم با خانواده به مشهد آمدیم و پایگاه اجتماعی من در سه ماه تابستان حرم بود، پس از آن وارد کلاس‌های تئاتر رضا صابری شدم که کمک بزرگی به من کرد.
بهداد افزود: همایون اسعدیان که در این جمع حضور دارد، نخستین کسی بود که ۲۰سال پیش دست من را در سینما گرفت و اگر او نبود نمی‌دانم سرانجامم چه می‌شد. او پای من را به سینما باز کرد و زندگی‌ام دستخوش جریان زیبای بازیگری شد.
این بازیگر اظهار کرد: هنرمندانی مثل رضا صابری ثابت کردند در هر شرایطی می‌توان کار هنری کرد، متعهد بود، شاگرد پرورش داد و انسان تربیت کرد. به چنین هنرمندانی باید اعتماد کرد.
او افزود: ما خراسانی‌ها پر از شوریم، خاک خراسان پر از شور و هیجان است و زمانی که این شور با محتوا و عشق آمیخته شود هنرمندانی مثل محمدرضا شجریان و مهدی اخوان ثالث از آن بیرون می‌آید.
رضا صابری هم در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از بهروز شعیبی به خاطر پیشنهاد بازی در فیلم بدون قرار قبلی گفت: اگر چه حامد بهداد، یک زمانی شاگرد من بود ولی اکنون به خاطر بازی‌های درخشان، درک و درایت و دانش زیادش، استاد من است.

 مشهد؛ کانون هنر نجیب ایران
سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد که یکی از مجریان این برنامه بود در سخنانی گفت: مشهد، یک شهر ویژه و خاص است که فلسفه ذاتی و حیاتی آن وجود مضجع منور امام رضا(ع) در این شهر است. این شهر با قدمتی در حدود هزار و ۳۰۰ سال، شهری جوان است که دلیل پیدایش آن عارضه طبیعی، صنعتی یا اقماری نبوده است بلکه یک باغ خصوصی بوده که در کمتر از ۱۳قرن به برکت وجود مضجع منور امام هشتم(ع) به یک ابرشهر جهانی تبدیل شده که سالانه بیش از ۳۰میلیون زائر دارد.
وی با بیان اینکه همه این‌ها به برکت وجود مضجع منور حضرت رضا(ع) است، تأکید کرد: از این منظر، فلسفه ذاتی و دلیل پیدایش این شهر بایستی در همه رویدادهای شهری مشهد نمود یافته و نسبت مشخصی با فلسفه وجودی‌اش داشته باشد یعنی زمانی که در این شهر قدم می‌زنید باید متوجه شوید که یک شهر مذهبی است.
ارجائی با تأکید بر اینکه مشهد کانون هنر نجیب ایران است و می‌تواند قطب تولیدات فاخر هنری ایران لقب بگیرد، یادآور شد: مبنای ما این است که زمینه این اتفاق را مهیا کنیم و از همه توان شهرداری مشهد برای تحقق این مهم بهره می‌گیریم. 
امیدوارم فیلم بدون قرار قبلی با این آغاز مقدس از شهر مشهد، در گیشه نیز مورد استقبال واقع شود و شاهد تولیدات فاخر دیگری از سوی عوامل تولید آن باشیم.

خبرنگار: زهره کهندل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.